isbergskan 0 Postad 20 Juni , 2012 Köpt ny båt med risigt kapell. Ska laga en reva, tänkte limma en lapp med kapellväv på insidan och ev sätta nån söm. Sen är det mögelfläckar över hela kapellet som jag inte vet vad jag ska göra med. Kapellet är troligen orginal på båten från 1979 så väven är nog inte den bästa. Plasten i rutorna är spruckna, men det kan ju kvitta att se ut så dom silvertejpar vi nog. Kan ni erfarna ge mig lite tips förutom att köpa nytt kapell, lite dyrt just nu när man precis tömt kontot för att köpa båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 20 Juni , 2012 Du kan antignen lämna in det för tvätt och reparation. då de lappar lagar och syr om sömmarna. Det gjorde jag. Det blev bra men ganska dyrt. 5 000 ca. Eler så gör du det själv. Köp kapell rengöringsmedel och impregnering. sedan kan du sy med vanlig symaskin och polyestertråd. Alternativt lämnar du in för reparation (eller tvätt) så gjorde grannen. Är det bara litet smutsigt kan du torka med såpa (löser mögel bra) och impregnera med vanlig impregnering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser