Zer0 3 Postad 20 Juni , 2012 vart finns en sådan o få tag i? hade varit bra så kan man kanske lyckas fixa den själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 21 Juni , 2012 Finns till flera märken på tradera, t.ex på länken nedan. http://www.tradera.com/yamaha-reparations-manual-for-utombordare-2hp-250hp-seloc-auktion_100207_158412549 Senast ändrad av sigge_1 | 21 juni 2012 | 08:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 22 Juni , 2012 står fårn 1984 ser likadant ut eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 22 Juni , 2012 Yamahas utombordare började säljas i USA först 1984 men i Europa fanns de redan på 70-talet. Amerikanska Yamaha har oxå varit mycket generösare med att släppa info om motorerna och därför startar de flesta pirat-manualer på 1984. Om din motor är identisk med en sån är ju lite svårt och svara på men om du lägger upp din motors modellkod, 3-4 bokstäver du hittar på typskylten, och serienumret på sex siffror så kan jag se i mina gamla tabeller om din motor är i samma serie som en från 1984. Om du inte vill skylta med motorns numer på nätet kan du XX de två sista siffrorna. Alternativet är att leta efter en orginalmanual från 1983 men det kan nog va knivigt, Engelska E-bay är nog mitt bästa tips för det. Nackdelen med äldre orginal Yamaha-manualer är att de är mycket tekniskt skrivna och saknar ofta helt systembeskrivningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser