Tunafishburk 0 Postad 20 Juni , 2012 Hej. Min varvräknare på båten (bayliner 175 , en 05:a) dog här om dagen. Har varit vid motorn (mercury mercruiser 3.0) och skruvat på sistone så det kan hända att jag kommit åt någon kabel eller liknande. Var sitter varvräknargivaren ? Vilken kabel ska man kolla ? Vanliga fel ? Tacksam för hjälp. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anderssonjorgen 0 Postad 7 Juli , 2012 Har samma problem med min båt. Har en Mercruiser 5,0 i min Sea Ray SD 230 från 1995. Motorn är från samma årtal. När jag sjösatte båten såg jag inte det men när jag gjorde premiärturen häromdagen med båten såg jag att varvräknaren inte fungerade alls. Är också tacksam för hjälp! /Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 7 Juli , 2012 Varvräknaren får sin signal via en grå kabel från tändspolen. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tunafishburk 0 Postad 9 Juli , 2012 Hej ! Ska kolla detta tack för hjälpen ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser