Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
lillode

ht båt med förarplatsen under tak ?

Rekommendera Poster

Hej! 

Letar efter en bra båt på blocket. Skulle vilja ha en kabinbåt men pengarna räcker inte till. Funderar nu på om det finns nån äldre ht båt där föraren kan sitta och köra med skydd från regn och sol vid behov. Alltså under hardtopen. Med bra sikt. Kanske finns nån här som vet? Tack på förhand.

/ Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror ju lite på vad budgeten är... Men Ht båtar brukar vara svåra att hitta om man ska sitta under tak... Sen kan du ju fälla kapellet olika på de flesta å på så vis hamna under tak å ändå köra...

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för svar, budgeten ligger på runt 30k, kapell skulle
fungera, har läst att en del har bikinitopp - funktion så
man kan få skydd mot ex stark sol utan att krångla på hela
kapellet, verkar dock vara dåligt med sikten i ex örnvik 510...
detta blir min första egna båt så jag har inte så mycket kunskap ännu...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har heller inte så mycket erfarenhet av båtar mer än att ja haft 2 st Ht båtar... Första var en Cresent 418 ht å nuvarande är en som namnet tyder på en Ockelbo ht 16... Cresenten gick inte att sitta å köra fort, Nuvarande, fast man sitter så långt bak det går, går det att sitta å köra å se ut genom framrutan...Mer än så kan tyvärr inte ja hjälpa dig... Bara att titta å leta... Å hoppas att någon med en annan modell kan ge dig lite tips å svar :)

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bikinis nog så trevligt att spana på, men du menar nog Biminitop. Om du vill komma billigt undan så ta en öppen båt och fixa Biminitop med hemslöjd om inte du tvunget vill ha HT fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar. Ok Biminitop heter det tydligen :) Jag vill
gärna kunna övernatta i båten därför vore det bra med hardtop
tänker jag. Kollar vidare på blocket... ska kolla efter ockelbo
ht 16...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan säga att än sål änge tycker ja ockelbo verkar vara en trevlig båt... Å mycket lättplanande...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nog borde du kunna hitta en kabinbåt för runt 30kkr...speciellt nu när säsongen redan börjat (åtminstone på kalendern). Det är supersegt att sälja båtar nu och de som vill bli av med sin båt blir nog mer och mer desperata. Kolla upp några annonser på Blocket och se efter hur länge de legat ute...en båt utsatt för 40kkr kan säkert prutas ned rejält om ägaren försökt sälja hela våren utan några intressenter.

Lycka till!

/Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ockelbo HT 19, där sitter du under tak. Har haft en sådan, i mitt tycke en trevlig båt för rimliga pengar. 

Hälsningar Magnus.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för svar! ska kolla runt efter både kabinbåt och ockelbo ht 19 , svårt att söka på kabinbåtar på blocket tycker jag, har inte koll på alla modeller... men skam den som ger sig... tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

En ryds 520 ST skulle nog passa fint? -där sitter man och styr/myser längst fram i båten, fast det är iofs ett kapell över...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flipper 580? Ingen vacker båt och inget att ge sig ut i meterhög sjö med kanske, men mycket för pengarna och i prisklassen runt 30' får man kanske inte allt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sök på Ockelbo HT på blocket så får du träff.  Har själv en Ockelbo HT 19u med en Yamaha 150 hk 2-takt. Gammal modell men rejäl båt med gott om utrymme och som går fint i sjön. Hel soffa bak så man kan klämma 6 passagerare vid behov. Man sitter skyddad när det behövs och kan sova 2 st i fören. Lycka till!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade jag valt motorbåt så är en Ryds Natica ett klart val. En kabinbåt med kapelltak och ståhöjd i hela båten. Separat toa och med 3 1 kojer, styrplatsen långt fram.

post-10016814-1394237139,6386_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för er hjälp! Kollar nu på flera olika modeller som ni tipsat om. Ockelbon verkar svår o hitta med utombordare, tänkte åka runt och titta på flera båtar i veckan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En äldre HT-båt med förarplats under tak och till vettigt pris är finska Vator 17 HT. Byggdes både för utom- och inombordare. Snygga linjer och bra skrov, men förstås 70-tal i färgval och inredning. Vanligtvis är skroven gula.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för era tips, letar vidare, har tittat på ett par båtar, men ingen affär ännu... vator 17 verkar vara ett prisvärt alternativ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...