Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
ryds568gti

Lowrance GPS läser inte sjökortet

Rekommendera Poster

Jag har en Lowrans GPS HDS5 som jag har köpt ett sjökort över västkusten till. Jag får inte GPS att läsa sjökortet och undrar vad jag gör för fel. Jag får bara en mycket grov bild över kusten.

Har kontrollerat att jag satt in sjökortet rätt och att det är rätt sjökort. Är det någon inställning på GPSen som jag skall ändra?

Tacksam för svar

Bertil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett tag sen jag gjorde det men har för mig att man måste gå in på inställningar och välja vilket kort man ska ha, bläddra in från minneskortet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har under inställningar valt det sjökort som jag köpt som heter Navionics. Så det kan det inte vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också en HDS5 och jag har märkt att om tortet skall läsas av apparaten så skall den vara inställd på Lowrance. Jag kollade och dubbelkollade flera ggr. men det funkar inte annars. Det ända jag kan tänk mig är att det är en bugg.

Men försök, det funkar hos mig::

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall kontrollera detta.

Jag har gått enligt instrutionsboken som säger att man skulle välja  Navionics.

Tack för snabbt svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kan lista ut hur man byter färg på styrstrecket i en sån får du gärna höra av dig, det har jag inte lyckats med. Det är och förblir svart, jag vill ha det rött eller blått.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt instruktionsboken så måste du komma in på Ruttbilden ( Waypoints and Routes).

Där skall du markera Spår (Trails) .

På denna sidan finns det en rullgardinsmeny som man klickar på och väljer önskad spårfärg.

Detta är än så läge överkurs för mig men kommer att prova om jag får igång sjökortet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK Tack, jag skall kolla nästa gång jag kommer till båten, var hittade du infon?

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...