ribo500 0 Postad 19 Juni , 2012 Har köpt nytt kapell till vår Nimbus, men dragkedjan är sååå kärv, det känns som om den skall gå sönder. Kan stearin på den funka? Vill inte spraya silikon...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Juni , 2012 Nu vet inte jag vad som menas med sååå kärv, men sterarin fungerar utmärkt när dragkejorna är normaltröga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Juni , 2012 Om kapellet är nytt - har du hört med kapellmakaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 19 Juni , 2012 Varför vill du inte använda silikonspray? Jag har alltid gjort det och står i begrpp att göra det nu mitt nya kapell som skall monter till helgen Jag har inte märkt något negativt som kan sättas i samband med silikonet. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 19 Juni , 2012 Kanske för att inte riskera att kladda ner kapellet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 19 Juni , 2012 Silicon om man tänker lacka något i båten är kass. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 19 Juni , 2012 Stearin, stearin och inget annat än stearin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ribo500 0 Postad 19 Juni , 2012 Jättetack, tror jag provar stearin då! Spray kan ju fälla av sig lite vid sidan ...fula fläckar. Annars får man väl höra med leverantören, ja.......om det inte skulle bli bra. Blir att traska ner med ett ljus imorn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Juni , 2012 Tänk bara på att ljuset skall INTE vara tänt 😁😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 19 Juni , 2012 Känns ändå lite att köper man ett nytt kapell ska man inte behöva kleta stearin på dragkedjan... Ja skulle nog själv ha pratat med den som gjorde det först... Men det är ju bara min åsikt Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser