Bosse 300 Postad 11 Juni , 2012 Då blir det övernattning i Bessekrokens lätt tråkiga marina inatt. I morgon bär det av mot nya hemmahamnen Sunnanå. Lite nervös är jag, har aldrig stadigvarande befunnit mig i vatten som går att dricka förut, så det blir en utmaning. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 11 Juni , 2012 vänern är fin.... ha en härlig dag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 12 Juni , 2012 Det går säkert bra. Ta det lugnt och njut. Och lycka till med nya båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Juni , 2012 Jorå, dom gånger jag har passerat Vänern har den varit fin, lite iaf. Tack /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Juni , 2012 Tack, tack. Men det var hamnen som var ny, inte båten. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 12 Juni , 2012 Vad avundsjuk jag blir!! Har varken haft väder eller haft hälsan på min sida i år så hon ligger snällt vid bryggan och väntar fortfarande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 Juni , 2012 En liten varning är kanske på plats. Hav där vattnet går att dricka är inte att leka med om jag förstått saken rätt. Betydligt tuffare än hav som smakar salt. När jag får min första natt i båten vet jag inte. De nya (fusk-)madrasserna till förpiken, blev precis klara innan jag åkte till 08-området och skall läggas på plats så snart jag kommer till kusten där solen i havet sig sänker. Om jag hinner att få oljetanken på plats efter motorbyte/ombyggnad före midsommar är lite osäkert. Det är så mycket andra oväsentligheter som kallar på uppmärksamhet så båten kommer i andra hand. En sommar - eller två - i Vänern hade kanske inte varit fel. Senast ändrad av toaen | 12 juni 2012 | 12:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 12 Juni , 2012 trevligt med dalslänningar här, själv hör jag hemma i köpmannebro. Härligt med dricksvatten om man blir törstig eller smutsig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Juni , 2012 Törstig, är det öl vi skall köra omkring i?? ;-) /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 12 Juni , 2012 Haha, det har du rätt i.. Jag har lagt upp några filmer från sunnanåområdet på tuben. Där heter jag akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 12 Juni , 2012 Kan du lägga in nån länk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 12 Juni , 2012 http://www.youtube.com/user/akterspegeln?feature=results_main Fungerar det inte så sök på akterspegeln Den senaste som jag kallar flipper 760 verado 300 lade jag bara upp för att uppmärksamma en ny grynna i slutet på filmen nära sunnanå hamn, en egen gissning är att dom har lagt en ny vattenslang till stugan på ön brevid farleden och sänkt den med ett betongrör eller liknande och inte tänkt på att det redan är grunt där.. Den främre rostfria propellern fick sig en törn där och fick lagas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 12 Juni , 2012 Det förklarar saken. Kikade på den för ett tag sedan och undrade över titeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Juni , 2012 Var det innanvägen från Köpmannebro till Sunnanå som du gick på filmen? På filmen efter så såg det ut som du filmade aktern på min 4-hjuling hela tiden, samma märke, färg och storlek /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 12 Juni , 2012 Det stämmer bra. Det kanske var dig jag förföljde, vet ju inte vem du är.. Angående titeln så ville jag döpa den till något så man lätt hittade den samtidigt som det är den första flipper 760 på nätet dessutom med en biffig motor på men den syns ju inte så mycket tyvärr, hoppas att få någon bättre film senare iår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 12 Juni , 2012 Det märktes på gången på båten att det var en go maskin i häcken på den. Jag kan nästan garantera att det inte var min 4-hjuling du förföljde, jag hade nog märkt det. Dessutom hänger det nästan alltid en timmerkärra på släp efter min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser