Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
danielob

Ryds 530 DC, kapell från -84 till -86?

Rekommendera Poster

Passar ett kapell till Ryds 530 DC årsmodell -84 även till årsmodell -86, eller skiljer sig modellerna åt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Köpte mitt nya kapell hos org leverantören www.augustssonsmobler.se

Har en -86

Fick då följande info

RYDS 530 DC -85

RYDS 530 DC 86-89,

RYDS 530 DC 90-

Så tyvärr verkar det vara skillnad mellan -84 och -86

Vet att det är skillnad vid sido lanternorna, samt att rutan fick lite olika mått på olika årsmodeller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Använder en gammal tråd; Har precis köpt mig en 530 dc men hittar ingenstans vad det är för årsmodell på båten. Finns ingen märkskylt eller så, däremot så står det bak under luckan vid batteriet "2589" i glasfibern. Hörde med några Rydsåterförsäljare i stan som sa att man skulle kunna hitta nån sifferkod där som talade om årsmodell. Så min fråga nu är om 2589 kan stå för månad och år, alltså v.25 1989?

Mvh Simon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr så betyder inte nr något sådant. Visst var det 4 siffror som du fann inne i batterifacket? Hade liknade siffror på min båt (kom inte ihåg nu vilka det var)

Min båt var en -86, om jag inte minns fel. Det går att se små förändringar på båtarna, enligt mitt tidigare inlägg, där kapell årsmodellerna finns. Men har du enbart blåa ränder, så är den iallafall nyare än -86. Var röda och blå ränder i klädseln, på -86 och tidigare. Går även se att rutorna är lägre på nyare årsmodeller. Samt att de sista ofta hade en hopp i land peke i fören. Men ring de på Ryds. Det gjorde jag. En kvinna som svarade, mycket kunnig och hjälpsam.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2655 var mitt skrov nr! Var av årsmodell -86.

Så tyvärr går det inte säga att min var -55 v26

-86 hette modellen 530 GT, sedan blev det DC, då GT blev en annan variant. Typ styrpulpetare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha okej! Grejen är nämligen att jag måste skaffa ett nytt kapell och därför behöver veta vilken årsmodell det är. Ränderna på klädseln är i alla fall röda och blåa. Något mer man kan titta efter som skiljer årsmodellerna åt? Men om det var samma kapell 86-89 så kanske man kan lista ut att det är ett sådant man ska ha i alla fall?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som är lite haj på äldre Rydsmodeller och kan säga vad som skiljer årsmodellerna åt?

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...