Rasta 0 Postad 11 Juni , 2012 Har en flipper 510ht från -83. Ruterna är otäta och tänkte kolla om nån vet om det går köpa nya lister någonstans? Sist jag jag leta typ 3år sen så va dom omöjliga att få tag på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gonil 10 Postad 11 Juni , 2012 Prova med Flipper Marin. De hade till min Flipper 850 i varje fall. /Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 24 Postad 11 Juni , 2012 Har inte glasmästaren sådan list på min Flipper 580 Cabin så är det en vanlig tre spårslist ett spår mot skrovet och ett spår mot rutan och sedan ett spår mitt på listen som man drar låsningen i och den listen hade i alla fall glasmästaren förra sommaren när vi bytte toafönstret på husbilen. // Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rasta 0 Postad 1 Juli , 2012 Nu har jag köpt rutlist och 6mm bytylsnöre. Nu behöver jag bara tips om hur man monterar listerna.Plocka ur en ruta och plocka bort rutan, gammla listen är limmad i aluminiumramen (köpt 1k rutlim). Skrapa bort allt gammalt lim. Nu till problemen 1. Hur sträckt ska rutlisten vara 2. Ska jag limma ihop ändarna på listen och i så fall med vad 3. Var ska jag ha skarven? Antar att det e uppe. 4. Hur får jag till listen i hörnerna? När jag drar listen runt hela rutan så viker den ut sig i hörnen, Funderar på att montera listen och hälla varmt vatten på den. Länk till bild på listen http://s356.photobucket.com/albums/oo1/Rastafari77/Rutlist/ Senast ändrad av Rasta | 02 juli 2012 | 13:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rasta 0 Postad 2 Juli , 2012 Tog en bild för att visa hur det blir i hörnen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser