Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
adde_xboy

Vad kan utombordaren vara värd?

Rekommendera Poster

2-taktare Mercury 60 hk årsmodell 2003. En ägare. Servad varje år, nyservad på båtverkstad. Jag har ingen aning vad en sådan modell kan vara värd, hittar ingen likadan på blocket.se.

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle starta på 25 000 om det är en lånriggad motor, men var beredd att sänka om ingen hör av sig. Förhoppningsvis finns det någon köpare som vill ha en problemfri tvåtaktsmotor.

Risken finns tyvärr att en 10 år gammal tvåtaktsjänkare inte står så högt i kurs, vore det en Yamaha så skulle kunna tänka mig att börja på 35 000.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spontant tycker jag det låter sjukt mycket, med tanke på att motorn trots allt är 10 år gammal. Men gamla båtsaker, speciellt utombordare håller värdet förvånansvärt väl.

Fast vissa skribenter anser förstås att dessa motorer passar bäst som bojsänken med tanke på på miljön. Håller dock inte riktigt med. Skulle en Yamaha vara värd så mycket mer än en Mercury?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag räknar med att för många som använder motorn lite och bor långt från serviceställen, kan en enkelservad tvåtaktare vara att stort värde.

Hur mycket motorn är värd får tiden utvisa, det är bara att sätta upp ett pris och sedan sänka om ingen nappar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var inte detta en ganska populär modell med insprutning? Är väl klart enklare service än en fyrtaktare med kamrem, olja etc. Efter 10 år skulle jag nog lägga ut den något lägre än halva nypriset. Om en ny kostar 80 så skulle jag lägga ut den för 35, typ.

Om det är en förgasare så får du nog inte lika mycket för den...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag skulle kunna tänka mig 30 000kr med insprutning och 25 000kr med förgasare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja har en mariner tidigt 80-tal på 40hk, elstart målad å uppsnyggad, ska inte sälja den men va kan man få tror ni? kul att veta..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är lite för gammal för att det ska bli några stora pengar, med denna ålder så spelar det inte så stor roll hur stor motorn är. Det viktiga är att den går bra samt att den kan provköras på plats, runt 7 tusen skulle jag tycka vore rimligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...