Moogmannen 2 Postad 10 Juni , 2012 Hej. Temp-lampan på motorn slocknar inte efter start. Även om det vore något kylproblem så borde den väl inte lysa direkt när jag startar den från kallt? Eller? Jag har kollat impeller och termostat. Det kommer kylvatten som det ska. Vet inte hur jag skall gå vidare. Kan det vara tempgivaren det är fel på? I så fall, hur kollar man den? Och vad mer kan vara fel, vad mer kan jag kolla? Nybörjare på inombordare.... Tacksam för alla förslag & tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 10 Juni , 2012 Den borde inte lysa alls när du slår på spänningen. Du letar reda på var tempgivaren sitter och tar loss sladden som sitter där. Då ska lampan slockna. Sedan sätter du kabelkontakten direkt i godset och då ska lampan lysa. Då vet du att det är givaren som är trasig. Ibland händer det att man stukat till kontakten så den ligger mot godset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moogmannen 2 Postad 10 Juni , 2012 Spänningen försvinner när jag tar bort kabeln från tempgivaren. Kollade bara detta i startläget tror jag, osäker om jag testade med motorn igång. Sockeln är dålig så jag har kört med multimeter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moogmannen 2 Postad 12 Juni , 2012 Fixat, det var tempgivaren. Tack alla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser