Larpan 0 Postad 10 Juni , 2012 Hej! Har köpt ett Hot Spark brytarlöst kit inklusive tändspole till min b20. Efter att ha monterat det har jag nu ingen gnista. Jag har spel mellan sensor och ring. Det står att det kan vara känsligt med det vertikala läget mellan dom två, men inte vad som är det rätta. Spolen är ok, den testade jag innan jag satte dit resten. Och även om tändningen står fel ska jag väl ändå ha gnista, eller... Någon som har monterat det här kitet och har några visdomsord? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 29 Juli , 2012 Sök i arkivet, det är inte så länge sen som den typen av tändning var uppe i en tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Draco78 0 Postad 30 Juli , 2012 Hej! Jag har kört med Hot Spark i 4år utan problem men för att det ska fungera måste du montera dit motståndet som följde med. Annars fungerar det inte. Och jag förutsättar att du har kopplat rätt polaritet som det står med instruktionen, är det viktigt. Om man kopplar fel så går hallgivaren sönder den blåa. Mvh Draco78 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser