Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
Prijon

RIB solblekta pontoner tuber

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att fräscha upp solblekta mörkblå pontoner på en RIB? Antingen färg eller något polermedel, kanske med lite ton i? Vax?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett mycket effektivt sätt är att använda sig av en skurborste och mycket såpa. Själv köpte jag såpa gul-såpa och skurborste på ica. Sen tar du färskvatten och MYCKET såpa och skurar utav bara hv**e. Då kommer den ljusare oxiden på pontonerna slutligen att lossna. När jag gjorde detta färgades lödret blått av oxiderna som låssnade. Där efter kommer pontonerna få en lite ljusare eller spräcklig färg, detta är inget att oroa sig för då de efter några timmar återgår till normal färg. Därefter strök jag på rib-shine. Denna metod fungerade mycket bra på mina mörkblåa hypalontuber, det som funkade bäst för mig var att använda mycket såpa och lite vatten. Testa först på en liten bit av pontonen innan du ger dig på hela för att se resultatet, och för att se att du inte skadar tuberna på nått vis. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bästa medlet jag hittat til pontoner (provat det meste) är Pro Marine sina produkter. Rib Shine som er räns som tar bort oksidering och misfärging. Sen har dom Pro-Tection som ger lyster som håller et år.

3m, Meguiar, Hempel, 303 sine produkter är inte så bra på mina pontoner. Till stor frustration och efter mycket arbete... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...