MegaPellman 0 Postad 7 Juni , 2012 Hej, Som rubriken lyder undrar jag efter storleken på en VP b20. Har letat en hel del på nätet, men inte lyckats hitta några mått. Tacksam för svar /Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
timson 0 Postad 7 Juni , 2012 Vilka mått är du ute efter? Djup? Höjd? Bredd? Avstånd mellan motorfästen/akterspegeln? mvh Tim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MegaPellman 0 Postad 7 Juni , 2012 Märke nu att det blev lite otydligt. De mått är jag är ute efter är höjd, längd och bredd på hela alltet så jag vet om den får plats i båten. Mvh Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 7 Juni , 2012 Tänk på att om du ska ha drev kommer monteringen av detta att avgöra höjden på monteringen i båten. Bara så att du isf. tar med det i beräkningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 7 Juni , 2012 är det jätte viktigt kan jag gå ner och mäta.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MegaPellman 0 Postad 7 Juni , 2012 Ja tack, det vore jätte schysst om du kunde mäta den, kan inte hitta några mått på nätet. Mvh Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 7 Juni , 2012 Det här är kanske en lite dum fråga men vad har det suttit för motor i båten tidigare? Jag menar B20-motorerna är ju i princip de minsta motorerna man kan ha i en båt, åtminstone om vi talar planande båtar, så har det suttit en annan motor i båten (och det är en planande med drev) så kan det väl knappast varit någon mindre? Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MegaPellman 0 Postad 8 Juni , 2012 Jag vet faktiskt inte vad det har suttit för motor i tidigare, köpte den utan motor. Men det är en rätt liten båt, 4,7m lång, 1,85m bred och 0,9m djup. Jag tänkte inte ha drev på den, utan axel. Mvh Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 8 Juni , 2012 Aha, ja med rak axel finns det ju en uppsjö motorer i alla möjliga storlekar så då får du hoppas att någon kan mäta upp sin B20. Själv är motorn i min båt bytt till en V6:a så jag kan inte hjälpa dig. Tyvärr mätte inte montören motorrummet så vi får inte igen motorluckan ordentligt...men vi hoppas på att annan modell på limpor och knän ska lösa detta. Det är bra att mäta flera gånger innan man bestämmer sig för hur man ska göra! Hoppas du får dina mått! Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_L 7 Postad 8 Juni , 2012 MB20 med backslag. Senast ändrad av Stefan_L | 08 juni 2012 | 13:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MegaPellman 0 Postad 8 Juni , 2012 Tack för bilden, kan dock inte riktigt se hur hög det står att den är. Men har en MB20 samma storlek som en B20? Mvh Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 8 Juni , 2012 Om jag inte misstar mig så står Met för Marine så det är alltså en marinspecad B20. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 8 Juni , 2012 Nja, så lätt är det nog inte men visst är det samma block. Vad M:et står för eg vete nog bara VP:s gamla uvar samt ev nån av gudarna men tror det hade att göra med att den var avsedd för- alt levererades med backslag. MB20 hade nånstans runt 50-55 kusar gömda nånstans inne i ett B18(?)-block medan vanligare AQ-modeller låg på 95 hk o uppåt och hette nåt i stil a´ la AQ 95/115/120/130 och var avsedda för/levererades med drev. Men yttermåtten stämmer säkerligen, eftersom de (väl?) byggdes på samma B18/B20-block Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser