Wake155 0 Postad 4 Juni , 2012 Har precis polerat och vaxat båten och lyckats köra emot relingslisten som är i gummi en del och det blir ju mindre snyggt!! Vad använder ni för att att bort vaxet så gummit blir svart igen, det sitter ju som f..? Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 Juni , 2012 Jag har tidigare använt aceton som man drar snabbt over utan att dra på skrovet, provade i år mirakeltrasa och varmt vatten, fungerade utmärkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 5 Juni , 2012 Vad är mirakeltrasa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Absolut 0 Postad 5 Juni , 2012 gå in på närmaste ica så hittar du en.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 6 Juni , 2012 Aha, tack för de! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 10 Juni , 2012 Menar du en Microduk? Isåfall funkar de inte på min list iaf. De har ju bränt in lite i listen när jag polerade. de sitter utav bara f.. Senast ändrad av Wake155 | 10 juni 2012 | 21:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 10 Juni , 2012 Börja med aceton och sedan gnider du in med glycerin för att mjukgöra plastlisten igen. Tidigare kunde man köpa glycerin på apoteket, men tror inte det finns koncentrerat där längre. Prova med en riktig färgaffär eller nåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 10 Juni , 2012 Hur menar du, ska jag prova aceton först och funkar inte det får jag ta det andra eller ska jag använda båda samtidigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 10 Juni , 2012 Jag har en gammal Nimbus så det är ju en rejäl relingslist runt om. Den är ju gjort i nåt hårt gummi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 10 Juni , 2012 Etylacetat. Används ibland till fenderrengöring. Används även av damerna som har det att ta bort nagelack. (ej aceton modellen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 10 Juni , 2012 Ursäkta om jag var otydlig. Börja med aceton för att lösa upp vaxet, därefter för att inte torka ut plastlisten för mycket smörjer man in med glycerin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 11 Juni , 2012 Som på bilar gäller det att alltid maskera plast och gummidetaljer när man polerar men det antar jag att du lärt dig nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 11 Juni , 2012 Ja de hade gått snabbare att maskera.. Så hade man sluppit detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser