macado 0 Postad 4 Juni , 2012 Hjälp!!! Jag sliter med att lossa en av powertrim-kolvarna på mitt VP290 drev. Har försökt att värma med värmepistol men det hjälper inte. Ser man på axeln inifrån så är den invändigt gängad. Kan man dra ut den på nått sätt??? Tacksam för all hjälp!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peregrine 0 Postad 4 Juni , 2012 Hej, Det var några år sedan jag hade en båt med sådant drev men jag har för mig att axeln inte var gängad utan den skall pressas ut med kraftig fettspruta som sätts i skölden i det lilla gängade hålet som finns nära axeln till powertrimkolven.Jag fick först trycka i rostlösande medel i omgångar innan axeln till slut lossnade.Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
macado 0 Postad 4 Juni , 2012 Hej, ja det är sant att man skall pressa ut den med en fettspruta. Men den sitter fast och andra sidan på axeln är det gängat och tänkte däfrför att man kanske kunde pressa på ena sidan och dra på den andra..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peregrine 0 Postad 5 Juni , 2012 Hej, Det jag kan tänka mig är att man fäster en glidhammare i axelns gängor på insidan av skölden. Sedan beror det ju på om man får plats med en sådan eller om det är för trångt i mototrrummet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser