Rubank 0 Postad 4 Juni , 2012 Jaha, då har man bytt båt igen. Nu blir det styrpulpet på trailer som gäller (vem vet hur länge?). En Buster L blev det den här gången. En båt jag varken kört eller åkt i, men som är så väldokumenterad att man vet vad man köper. Mest fiske och lite badbåt lär den väl användas till. Hoppas att den blir lika lättrailad som jag tror? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trissjolle 0 Postad 4 Juni , 2012 Det tror jag nog, har över 20 års erfarenhet av att traila en BigBuster och det är verkligen smidigt! Aluminiumskrovet gör båtarna väldigt lätta jämfört med liknande plastbåtar vilket är trevligt både när man drar efter bilen men framförallt när det ska vinschas upp igen. Lättskötta är de med, brukar bara spola av med vatten efter varje upptagning. Ingen bottenfärg behövs och man behöver inte stå och gnida på skrovet varje vår. Vanlig motorvård två gånger om året och lite underhållsladdning av bateriet är allt underhåll som krävs! Några tips angående att ha båten på trailer kan jag ge. Det går betydligt bättre på vägen om man använder två spännband över båten, hade länge bara ett i aktern som brukligt, men har kompletterat med ett i fören och märkt en possitiv skillnad. När ekipaget står still så lossar jag på spännbanden för att spara på kölrullarna, gissar att det även är skonsammare mot båten. Brukar palla upp hela trailern så att hjulen hänger i luften för att de ska förbli runda. Det tråkiga är att man även bör lägga pengar på ordentliga låsanordningar, men det gäller ju tyvärr även om man har båten i vattnet hela säsongen. Lycka till med nya båten, själv är jag mycket nöjd med mitt upplägg, friheten med trailer är fantastisk! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser