ahidman 0 Postad 3 Juni , 2012 Jag undrar om någon vet om måtten på sittbrunnen på en Maxi 77, 1977 års modell, kan skifta? Jag har köpt ett sittbrunntält som jag inte kan få att passa. Antingen är kapellet felsytt eller så finns det olika mått på sittbrunen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Juni , 2012 Kan inte svara för 77 års modell, men vet tror mig veta att man bytte gjutformar och ändrade lite i konstruktionen 74-75, hade själv en 75 års modell mellan 79-80. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
angantyr 0 Postad 5 Juni , 2012 Det ända jag känner till är att sittbrunnen ska ha ändrats mellan 1974-75. Den blev då något kortare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 6 Juni , 2012 Jo som sagt, just -75 ändrades tydligen rufflängden enligt sailguide. Bland kommentarerna nämns f.ö. fler ändringar och årtal ...http://www.sailguide.com/batfakta/info.php?id=908 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fenderbender 0 Postad 18 Juni , 2012 segelnummer över 700 är den nya modellen, och det var under 1974 modellen ändrades. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser