letarbatca38fot 0 Postad 18 Juni , 2012 Tack för hjälpen .. Börjar nästan tro på att gå ut på öppet hav vi bra väder och segla direkt till Esbjerg i Danmark på en gång. Vi får se hur rutten blir,,det finns några alternativ. Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
letarbatca38fot 0 Postad 3 Juli , 2012 Nu är båten i Göteborg !! Vill tacka för tips jag har fått inför resan !! Detta var för mej den första långa resan jag har gjort samt att jag inte är någon som normalt seglar långt bort. Vi gick från Lemmer till Leeuwarden vidare till Dokkum sist till Lauwersoog för att sedan seglade vi över till Esbjerg. Båten har ett djup på 1,85 och det var ganska mycket vatten i kanalerna så det var på några enstaka ställen man kunde känna en lätt botten känning. Om någon undrar över något så svarar jag gärna på era frågor Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 3 Juli , 2012 Skönt att ha den hemma förstår jag. Fick du blodad tand för lite längre pass? Tycker själv det är lite extra med ett par dygn då man får dela upp i vakter och segla hela tiden. Det blir bra distans hur man än seglar när man är på väg timme efter timme. Ni gick i Limfjorden eller runt Skagen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 3 Juli , 2012 Den bloggen verkar inte finnas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 3 Juli , 2012 Fast om man stavade om länken gick det bättre: http://nordicbreeze.blogg.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
letarbatca38fot 0 Postad 3 Juli , 2012 Ursäkta,, Skall också nu när vi har internet igen att lägga upp mera bilder. Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
letarbatca38fot 0 Postad 3 Juli , 2012 Vi gick in i Limfjorden pga av mycket vind och höga vågor. Vi tänkte gått runt Skagen men vädret stoppade oss. Vi gick in till Struer övernattade där,dom har också en liten diesel pump för kort så det var bra. Sedan gick vi direkt till Hals på andra sidan, och övernattade i en liten trevlig hamn (Egense) Där efter direkt till Göteborg.. Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser