Rederiet 0 Postad 2 Juni , 2012 Hej alla båtälskare! Precis som rubriken lyder, hur stora båtar trailar ni? Jag har själv en Bella 650, vikt ca 1500 (totalvikt 1800) kg som jag trailar. Jag trailar både till västkusten och dom stora sjöarna. Givetvis ställer det krav på utrustning, så som trailer och bil och körkort för att det skall fungera. Man får otroligt mycket upplevelser på detta sätt. Många rynkar på näsan och tycker det ser jobbigt ut att traila en sådan stor båt... Hur har ni det? /Per Senast ändrad av Rederiet | 02 juni 2012 | 19:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sneaker 0 Postad 3 Juni , 2012 halloj ! har en yamarin 59 ht, trailar jämt och tycker som du, att friheten är grymt stor särskilt när man som jag inte bor vid kusten. Natuligtsvis finns nackdelar men fördelarna är klart övervägande. Bålstasläpets vagga är grymt bra så man slipper sjösätta hela trailen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FlipperV6 0 Postad 4 Juni , 2012 Jag trailar ibland min Flipper 700, ekipaget ligger närmare 2 ton med full last/tank och jag har en reggad boggietrailer för ändamålet som har totalvikt 2,6 ton. Bilen jag har drar upptill 3,3 ton och den hanterar Flippern som jag släpar på en skottkärra. Fördelen är att det går snabbt att traila på land och sedan få mer tid att utforska den skärgård som jag vill pröva. Sjösättningen är superenkel med vaggan och upptagningen hanterar jag med vinchen. Jag har en planerad färd till de Norska fjodrarna och det ska bli mäktigt att testa på dessa djupa vatten med dess supervackra omgivningar. Väckte en del förvåning när jag drog in ekipaget på en Husvagnscamping, fällde capellet och brassa käk med inkopplad landström... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser