jonasmaki 0 Postad 2 Juni , 2012 Hej! Jag söker erfarenheter och/eller råd då det gäller en ny båt till vår familj, vi kommer endast att göra dagsutflykter, även utomskärs vid bra väder och lugn sjö. Det vi söker är en robust och lättanvänd båt som inte kräver så mkt underhåll. Vi har siktat in oss på aluminiumskrov. Har ledsnat på plast, har haft en RIB tidigare, gillade verkligen dess sjöegenskaper. I alla fall, vi söker lite råd och ideer från er här på forumet. Det står nu mellan en nyare buster xl och anytec 530 spd, båda med 100-115 hk. Vad tycker ni som har just dessa båtar? Priset är ej det avgörande, utan jag vill ha en bra båt i aluminium runt 5-5,5 m. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 2 Juni , 2012 Titta även på en Yamarin Cross 53BR som är billigare än Buster och Anytech men går tydligen väldigt bra i sjön. Personligen tycker jag att du tittar på en storlek för liten båt för att vara utomskärs, beroende på vad du menar med utomskärs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser