Gäst CJC Postad 11 Januari , 2005 Hej funderar på att köpa en First 35s5 från europa eller USA (CEmärkn. lär inte vara något problem..) Har någon tips på hur mycket dessa är värda i Sverige (den är i bra skick genomgående med fin segelgarderob, ny löpande rigg, nya winchar etc)? Är det något speciellt jag ska tänka på vad gäller denna modell (35s5)? //CJC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
OleEvinrude 0 Postad 11 Januari , 2005 Har seglat en sån en del och det är jättefina båtar att segla. Det enda jag kommer ihåg som hade varit problem med den båten var kölinfästningen som hade fått göras om efter en grundstötning. Kolla således efter sprickor runt kölinfästningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
and30ers 0 Postad 11 Januari , 2005 Kolla på www.eyb.fr som har en hel del Firstar listade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst CJC Postad 31 Januari , 2005 Hej, tack för tipsen.. Ingen mer som känner till denna båt? //CJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hans Rosendahl Postad 18 April , 2005 Hej Jag går i samma funderingar. Jag söker en bekväm och kul 35-fotare för långsegling jorden runt och har fastnat för 35s5. Jag har hittat några ägarkommentarer på Internet samt en Long Test från Yachting World ifall du är intresserad. Ta gärna kontakt med mig så kanske vi kan hjälpa varandra med tips etc. Hur tänker du betala momsen? I Sverige, Spanien eller Tyskland? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
and30ers 0 Postad 18 April , 2005 Hejsan! Det finns minst fem ägare till First 35s5 som är medlemmar i Svenska Beneteauklubben. mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst CJC Postad 19 April , 2005 hej, intressant med testet, jag har också gjort lite research.Maila mig på cjcallin(at)hotmail.com /CJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossa 0 Postad 5 Oktober , 2008 Det tycker jag du ska göra ..själv köpte jag min First 32s5 från Southampton och seglade hem - det var en fantastisk segling hem :-) Båtarna är mycket prisvärda, du får en båt som är extremt modern. Lite priser på vi båtägares prisbarometer från 2003 http://www.vibatagare.se/Files/Bilder_ViBatagare/Nytta_tips_rÃ¥d/begbat_barometer/prisbarometer2003.xls Online forum med bilder och info för Phillipe Starck designade First båtar http://www.sailstarck.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser