Gäst Anders Postad 10 Januari , 2005 Jag har en Honda F75 -99. Det är väldigt svårstartad när den är kall. Efter ett antal minuters juksande med choken så startar den. När den väl är varm så är det inga problem att starta den. Är det någon som har någon ide vad det kan vara/vad man kan göra? Kan det vara tändstiften? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gustav Postad 10 Januari , 2005 Hej, testa att byta tändstiften, kanske kolla bränslefiltret med. Om den inte är servad är det nåt som rekomenderas i och med att det är en fyrtaktare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 10 Januari , 2005 Hej Har själv en Honda 50 hk, 4-takt. Den kräver maxchoke i starten annars vill den inte vara med. Det skall tydligen vara så (enl expertisen). MVh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst P Postad 13 Januari , 2005 Ja har en mariner 50 hk 4-takt. Inga problem utan bara vrida på nyckeln o den går igång i vilket väder som hlest, utan att choka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalle Postad 13 Januari , 2005 Till P Då är din motor felinställd. Finns anledning det finns choke på motorer vet du..... Drar nog ganska bra med soppa när den blir varm med andra ord. det är dum som betalar (bensin). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joyje 0 Postad 13 Januari , 2005 Jag har en BF 90 -01, Är det kallt ute så måste jag dra upp spaken max, vrid på nyckeln startar direkt, släpp spaken och håll den på 1500 rpm 1 minut och sedan iväg. Har du kollat så att choken fungerar, jag vet inte hur man gör men... Lägg in samma fråga här http://www.fendern.se/propeller/index.php?act=Search&CODE=getactive Tror att något likn. har varit uppe tidigare.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jack 0 Postad 23 Januari , 2005 pumpa upp blåsan på bensinslangen så att den blir stenhård sedan full chok så startar den säkert direkt om den är servad och har bra stift Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jeppe Postad 26 Februari , 2005 Ge fullchoke det är det ända rätta på Hondan, varva sedan ca 3000 varv när ni värmer upp motorn, en bra tumregel är: Varmkör lika många minuter som det är minusgrader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser