Gäst 2012 Postad 29 Maj , 2012 Två inlägg som handlar om att låsa trådar är rätt intressanta eftersom de verkar drivas i ett speciellt syfte. De drivs ju också inte av många men av få, mycket få. En debattör som av någon anledning låser sin tråd använder sig av en möjlighet som finns på forumet. Inget kriminellt, inget avvikande utan en möjlighet, helt enkelt. Ändå kan det bli två trådar i ett forum som borde avhandla annat än detta ämne. Kom de till i de syfte som de utger sig för... troligtvis inte! Hur stort är detta problem i detta forum... pyttelitet skulle jag vilja säga ändå genererar det så mycket kraft från vissa, eller en viss. Man kan utan tvekan undra varför? Något att fundera på, tycker jag! Senast ändrad av 2012 | 29 maj 2012 | 12:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 29 Maj , 2012 Det har tydligen engagerat dig så pass att du efter att varit medlem i mindre än ett dygn, lagt kraft att skapa en tråd i ämnet. Kom den till i de syfte som den utger sig för...troligtvis inte! Man kan utan tvekan undra varför? Något att fundera på, tycker jag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 29 Maj , 2012 MG är som alla andra Internetforum. Det är lätt att hetsa upp sig och trycka på skicka-knappen vilket i kombination med lättheten till missförstånd i text lätt leder till flame wars. Väl kända och dokumenterade ända sedan pre-Internet tiden på s k bulletin boards. Som vanligt får man slå på tjocka filter. Strunta i alla idioter som har fel/stavar fel/inte har begripit sitt eget bästa. Det bästa är att koncentrera sig på de debatter som har hyfsat tonläge och där man kan komma med ett konkret bidrag. Resten struntar man i. Man struntar även i dumma skämt eller angrepp på ens person. Om man ska hetsa upp sig över allt som går att hetsa upp sig över här i världen har man snart inget annat för sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 29 Maj , 2012 Jaa Du, känner Du Dig träffad av debatten efter Dina trådlåsningar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 29 Maj , 2012 Välkommen tillbaka Seari, men ett välment råd är att ta det lite lugnt ett tag! /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Ja du, 2012 (aka Seari, aka Danne)...det tog inte så lång tid för dig att avslöja dig själv. På något sätt trodde jag att du skulle ha större stolthet än att krypa tillbaka under ett annat nick men jag missbedömde dig. Eftersom jag är en viss så gör jag ett undantag från löftet till mig själv att ignorera dig genom att försöka svara på ditt påstående om att jag har något dolt syfte med min tråd. Först och främst skapades tråden efter att du uttalat att du skulle hålla dig borta från Maringuiden, därför kan den omöjligen ha haft syftet att jävlas med dig vilket du antagligen tror. Jag kan inte redovisa någon annan anledning till att jag tycker att funktionen ska tas bort än den jag redovisar i tråden eftersom det inte finns någon annan anledning. Jag anser att funktionen är för lätt att missbruka vilket du bevisat vid ett flertal gånger. Du skriver att det inte är kriminellt...vem har påstått att det skulle vara det?! Du skriver också att det inte är avvikande...det är det däremot utan tvekan! Sen jag blev medlem 2004 är du den enda medlem jag sett använda funktionen som diskussionsvapen...dessutom flera gånger, så att det är avvikande mot övriga medlemmar här finns det ingen tvekan om. Den här trådens rubrik är Vad driver vissa debattörer? vilket är uppenbart riktat mot mig eftersom det bara är jag som tagit upp det här problemet. Jag har flera gånger redovisat vad som driver mig; ordning och reda på forumet samt seriositet för att information och kunskap ska spridas utan att flödet störs av medlemmar som tycker att det är kul att provocera. Du har bevisat flera gånger att funktionen att låsa sin egen tråd kan användas för att skapa oordning, och för att provocera andra medlemmar, och därför ville jag ställa frågan till forumet ifall majoriteten tycker att detta verktyg ska finnas. Ännu så länge är det ingen som försvarat funktionen. Det är bara du som hårdnackat tycker att den ska vara kvar vilket jag tycker är ett tydligt bevis för att du har en annan inställning till den och hur den ska användas än de flesta andra. Du vill ha möjligheten att styra över vem som får sista ordet i en diskussion eller skapa en tråd med ett inlägg och genast låsa den för att ingen ska kunna bemöta det. Tas funktionen bort så förlorar du den makten. Det jag önskar är att möjligheten ska tas bort för andra som vill förstöra på samma sätt som du gjort. Eftersom funktionen inte har någon direkt kreativ användning så kan den lika gärna försvinna. Detta har jag nu framfört till admin så får forumledningen avgöra frågan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 29 Maj , 2012 Flintstone: Du är en komiker och detta inlägg bara bevisar min uppfattning. Det mest komiska i det hela är att jag tydligen enligt dig försöker dölja.. dölja vaddå? Du förblir en xxxxx i detta sammanhang och anledningen till att jag återkom var av en enda anledning och det var att jag fick några mail där man bad mig inse att fjantarna finns också i detta forum och att man ville att jag skulle vara kvar. Det var den enda anledningen för trots din typ så finns det substans i forumet. Din löjliga insinuation till trots så försökte jag lägga tillbaka mitt användarnamn men fick till svar att det var upptaget så du kan bespara dig dina fjollefasoner och dina påståenden. Ta bara detta med ditt hysteri kring detta med att låsa trådar. Du är riktigt xxx eftersom du inte kan ta in att det är fullt möjligt för vem som helst att låsa en tråd och denna möjlighet finns för vem som helst att använda sig av. Du väljer att bli en riktig dramaqueen kring detta fenomen och kallar det för en slags makt. Får man vara hur naiv som helst? Du skriver på ett annat stället att du aldrig låst en tråd men det är inte riktigt sant eller hur? Svårt att hålla sig till sanningen... men bara när det passar! Hur många trådar har jag låst, hur många trådar har överhuvudtaget låsts i detta forum? Har du koll på det? Nä, det har du inte. Svar: löjligt få i förhållande till din insats! Du väljer att göra ett icke-problem till ett problem och likt en xxxxxx på gården vill du få ens slags medhörning från andra så att du kan känna dig riktig god; klassens ordningsman som du gärna vill vara. Nä, bäst och roligast kritik mot dig har skrivits i en aktuell tråd av sign. Pseudonym och den är en fullträff. Ditt förnedrande svar till honom ger en bra bild också av dig som person men jag kan förstå att du inte kunde ta den kritiken. Du är inte den typen som klarar det ! Pseudonym har sett dina altster under längre tid än undertecknad så jag lutar mig åt hans bedömning av dig och kan bara instämma i att det är full pott. Du verkar också tro att jag har en slags uppfattning om att du vill jävlas med mig (du skriver så i ditt svamliga inlägg). Hur kan du ens drömma ihop sådant skräp? Du verkar helt klart ha fullt upp med att jävlas med dig själv. I de blindas rike är den enögde kung, fundera på den Flintstone! Senast ändrad av 2012 | 30 maj 2012 | 00:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 29 Maj , 2012 Bäste Volvo Penta! Hur många trådar har jag låst? vet du det eller du bara hänger med grabbar på moppen utan att ifrågasätta. Ta reda på det och återkom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Det är riktigt roligt att du visar ditt rätta jag igen Seari...Danne...2012. Du tänkte inte på att du kanske kunde ta namnet Seari2 eller liknande för att verkligen från början stå för vem du är? Kanske starta en tråd i stil med Jag är tillbaka för så många ville det? Nej, du väljer istället att smyga in och starta den här tråden anonymt tills du började bli ställd mot väggen. Du valde inte ens samma avatar! Jag väntade med mitt inlägg här för att jag ville vara säker på att det verkligen var du och när jag väl skrev det så gjorde jag det på ett sätt som jag visste skulle få igång dig...och jag hade rätt! Det pseudonym skriver får stå för honom...jag vet knappt vem han är så vad han tycker om mig rör mig inte i ryggen... Nu återgår jag till taktiken jag hade när du fortfarande var Seari...jag ignorerar det du skriver, det är nog lugnast för både dig och mig. Ha så kul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 29 Maj , 2012 Ta nu en tablett och gå och lägg dig Hoppas du vaknar riktigt, riktigt utvilad... Senast ändrad av 2012 | 30 maj 2012 | 01:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 30 Maj , 2012 Välkommen tillbaka Seari Vissa slutar inte hacka på dig och kan vara orsaken till att debatten spårar ur. Åtminstone bidrar det till stämningen på forumet. Glöm aldrig att det inte är en:s fel att två träter. Vissa får stå ut med massa skit. Själv har jag blivit kallad alkoholist och massa annan skit bara för jag försvarar min ståndpunkt om 0,2 lagen. Dig kallade någon troll. Vad ger dem rätt till det? Ibland blir argumentationen het och man kan slänga iväg något som kanske aldrig borde skrivits. Ha en bra dag Seari. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 30 Maj , 2012 Jag har personligen inte haft något otalt med dig så det vill jag låta vara osagt, bara nyfiken på varför man gör sig det besväret med att först avregga sig för att sedan skapa en nytt konto, framförallt då man tidigare har skrivit hur illa detta forumet är pga div saker?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 30 Maj , 2012 Skulle inte du checka ut med ett leende...? Flottiljamiralen checkar ut, med ett leende! Punkt! Du checkade in otroligt snabbt igen, fast med ett annat nick... Ja ja, välkommen tebax... Eller nåt...!?!?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Maj , 2012 Det är väl det som kallas att le i mjugg.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 30 Maj , 2012 Senast ändrad av Kenneth_S | 30 maj 2012 | 11:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarkusF 53 Postad 31 Maj , 2012 Hur kan nåt som borde vara ett gemensamt intresse som ska få en att må bra, leda till en massa personangrepp och elakheter. Sluta nu, snälla ni!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser