J_axl 4 Postad 27 Maj , 2012 Har lite problem med min mb2, den startar hur fint som helst och går en liten stund utan problem men dör sedan. Den går sedan att få igång sporadiskt men kräver mycket gaspådrag för att inte dö. Jag lurar på om den får för fet blandning vilket surar ner den efter en stund. Får den snålare blandning om man skruvar ur luftskruven? Är det någon som haft liknande problem? Bränsle, filter och pump är bra, jag har även haft isär förgasaren och rengjort, hade dock inte tillgång till tryckluft då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 28 Maj , 2012 Är det inte den vanlig Penta MB2B? Då har du ingen förgasare så vad gjorde du rent? Läs lite trådar om detta problem och tankrengöring. Eller ser du att den får tokmycket diesel. Då ryker det nåt förfärligt. Den diesel kan inte få så mycket diesel på nåt vanligt sätt. Det pressas ju in man den pump som pytsar in den bestämd mängd för vartannat kolvslag. För lite kan det däremot bli och det har den flesta varit med som. Välkommen i klubben. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 28 Maj , 2012 Hur tänkte du nu Forgus? Mb2 är en bensinare. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J_axl 4 Postad 28 Maj , 2012 Hehe, som sagt, det är en bensinare och jag skulle med bestämdhet säga att det är en förgasare jag haft isär. MB2 är en konverterad utombordare, en inköpt honda bf6, som försetts med segeldrevet 50S Tack ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 28 Maj , 2012 Luftskruv in magrare blandning. Blås rent alla munstycken och kanaler i förgasaren. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 28 Maj , 2012 Oj. då, tänkte hela tiden på MD2B. Läser en sak och tänker på en annan. Lita aldrig på mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J_axl 4 Postad 1 Juni , 2012 Renblåsning gjorde susen! Nu är den sig lik igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser