Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Det verkar som att han redan är tillbaka under ett annat nick, kunde tydligen inte hålla sig borta längre än ett drygt dygn. Det är bara ytterligare ett bevis för att han inte spelar med rent mjöl i påsen. Självklart har vi rätt att döma Seari. Han har hoppat på väldigt många på detta forum och kallat oss både det ena och det andra. Han har ett uppenbart behov av att störa, provocera och förstöra vilket han visat på två separata forum...varför skulle vi inte ha rätt att döma honom för det? Ska vi bara acceptera att någon beter sig illa utan att reagera? Förövrigt var det inte admin som startade denna tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 29 Maj , 2012 så här förklarar herr seari sitt bidrag ang stängningen av landgången (skrivet 2002.) detta är ett troll/parasit. Säkert tycker en och annan att jag bidrog till Landgångens stängning men jag tror att ett forum som Landgången överlever min syn på åsiktsfrihet och mitt sätt att skriva. Men många har haft synpunkter på mitt sätt att ta ut svängarna och tyckt allt möjligt om mig. Men så är det som så att jag lägger ner oerhört liten (läs=ingen) energi på att bli omtyckt för jag tror inte på den sortens hyckel. Det gamla ordspråket att den som vill vara vän med alla har snart ingen vän tycker jag stämmer. Jag är den jag är och jag skriver som jag skriver, jag tycker som jag tycker och står för varje ord, varje stavelse, varje åsikt och varje bokstav. Så att försöka att få mig att ändra åsikt om något som jag stenhårt tror på är inte lönt. Behöver det tilläggas att många har försökt på Landgången men misslyckats. Man kan uppfatta mig som en streber, en sserwisser och en idiot, må så vara. För som man känner sig själv känner man andra... Ironi och humor, ta bort dessa två viktiga faktorer och av livet återstår bara fantasin... men det räcker inte. Jag har bett Micke att tänka över detta med Landgången igen och jag tror att det är en tidsfråga innan han åter trycker på startknappen. Vad var det någon sa; Livet är relationerna mellan människorna. I en värld som vår, varför i helsicke skulle Landgången inte spegla resten av samhället med de vackra, de dumma, de kloka... åsså idioterna förstås vars enda uppgift är att tjafsa. Tjafsa på, tids nog ska vi alla dö... och då möts väl ena halvan av Landgången i himmelen och den andra i helvetet... Malmö en regnig junikväll anno 2002 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Det visar kanske på hur slarvigt en del läser vad som skrivs och är väldigt snabba på att lägga in egna värderingar i innebörden...för mig var det hur tydligt som helst att Bosse inte kände till att Seari signerat en del inlägg med Danne och berättat själv att han är man. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 29 Maj , 2012 Nja, tidigare beskyllts för att kommit ur garderoben citat jonten tidigare i denna tråd tänkte själv på maringarderoben, då han kommit ur sin egen. Må vara att Seari inte är världens bästa barn men motsvarande hetsjakt har vi sett förut här på MG. Det är väll sådant admin ska vara med och styra upp och inte ge sig ut på egen hetsjakt liknande denna tråd? Om nu Seari är det kräk ni utmålar honom till borde väll admin tagit tag i Seari och styrt upp honom tidigare. Oavstt kön eller läggning borde väll alla vara välkomna här på MG och vi vuxna borde hjälpa till att hålla nivån rätt här på MG. Hur katten tror ni vi annars ska få forumet mer intressant och jämlikt? Men det kanske inte är vad ni vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Jonten, Historien med Landgången var alltså för tio år sedan?! Då finns det verkligen inte mycket hopp om att Danne kommer visa en ny, trevligare sida, med sitt nya nick. För mig är det helt obegripligt hur den här typen av mäniskor fungerar...hur kan man sova gott om nätterna med vetskapen att man bidragit till stängning av ett båtforum och blivit utkastad/känt sig manad att lämna två andra forum på grund av hur man beter sig?! Det är väl så att de helt enkelt anser att de har rätt och resten av världen har fel. Som jag skrev tidigare i denna tråd...det är sorgligt med människor som lider av total avsaknad av självinsikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 29 Maj , 2012 jag hoppas att krabban uppfattar det så åxå. peace// jonten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 29 Maj , 2012 Hur kan man tolka något så fel? När jag skrev han/hon var det bara och endast för att jag var osäker på vederbörandes kön. Och jag har ingen som helst förståelse för att mn kan tolka detta negativt. I min mening visar det enbart på en öppen inställning till kön och sexuell läggning. Ge er! /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 29 Maj , 2012 Tack, precis så var det. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 29 Maj , 2012 Bilden är en serifigur, crabfish har inget med krabba att göra utan är fisk. Du får gärna kalla mig Harry peace// jonten. Ja det är en sådan flagga Seari har på sin nya nick 2012 http://www.maringuiden.se/u/2012 Själv föredrar jag en sådan här: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser