Gäst silviasurfarn Postad 28 Maj , 2012 Skumt. Seari skrev i trådens inledning att om det inte passar så är det bättre att jag drar och det är precis vad jag ska göra. Jag tolkade det som om han frivilligt skulle lämna MG. Har han blivit utslängd ? Isf känns det rätt olustigt. Jag är inget Seari-fan, och tycker att han är helt av banan vad gäller den tråd som TS refererar till, men att slänga ut honom, vad är det för stil ? Ungefär som med tråden om Raymarines kvalitet, tror jag att det var, som av admin ändrades så att den inte längre syntes på listan över senaste inlägg. För mig är det, om det är sant, en mycket större minuspost vad gäller MG än forumplattformen, trögheten, reklamen, etc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 28 Maj , 2012 Kasta inte sten när du sitter i glashus. Dessutom är det är inte fösta gången du hejjar på när någon annan trycks ned. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 28 Maj , 2012 Men vari består stenkastandet? Om du läser igenom ett antal av Searis inlägg vs Flintastekens så torde det vara ganska uppenbart vem som trycker ner vilka..? Jag har inte snubblat över särskilt många positiva inlägg av S, tvärtom har de flesta varit nedvärderande. Antingen av andras båtar eller deras kunskaper/ev brist på detsamma. Ska inte säga aldrig, men iaf sällan, har tips och uppmuntran delats ut. Flinta är däremot både flitig med uppmuntran, råd och har en brinnande vilja att dela med sig av kunskaper och teorier. Att F sen inte varit Guds bästa barn i alla lägen var han ju faktiskt den förste att erkänna. Finns väl knappast någon på något forum som är fläckfri och alltid är på solskenshumör. Du och jag inkluderade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 28 Maj , 2012 Vi är alla samma ras och har samma intresse så lägg ner käbblet och fortsätt med båtsnack istället så slipper fler reta upp sig på småsaker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Maj , 2012 Tack KillerBoo! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 28 Maj , 2012 De nada, jag skrev bara så jag uppfattar saker o ting och uttryckte en stilla undran över stenarna och glasbyggnaderna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 28 Maj , 2012 Jävla skitsnack om någon som inte är medlem längre. Det som jag tycker är lite sorgligt är Searis brist på självinsikt Då kan man undra vad Flinstone har för egen självinsikt. Jäkligt lätt att skriva in sådant på ett forum men knappast vågat stå för det inför personen direkt. Och sedan lite ryggdunkning. Hälsar gärna Seari välkommen hit igen så får vi möjlighet att reda ut saken, förhoppningsvis. edit, felstavning Senast ändrad av crabfish | 28 maj 2012 | 20:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Maj , 2012 Mitt tack var riktat både till det du skrev om hur du uppfattar mig här på MG men också för att även du reagerade på kommentaren att jag kastar sten i glashus. Jag och Harry brukar inte kunna diskutera på ett bra sätt så jag ville inte bemöta det själv då jag förutspår att det riskerar att spåra ur. Hoppas att du inte tar illa upp Harry! Jag diskuterar gärna praktiska båtsaker med dig men vissa ämnen tror jag är bäst att vi helt enkelt är eniga om att vara oeniga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Maj , 2012 Vem är Fred Johansson? Edit: Crabfish valde tydligen att ta bort kommentaren med ovanstånde namn när han insåg sitt misstag... Senast ändrad av Flintstone | 29 maj 2012 | 22:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 28 Maj , 2012 lite trevligare ton i tråden nu :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 28 Maj , 2012 1) Ja, det var inte jag som loggade ut med ett leende och mer el mindre idiotförklarade alla som trivs med MG som sådan. Jag hade skrivit samma sak om han fortfarande varit medlem. Det jag skriver står jag för Harry, oavsett om det är på ett forum på nätet eller i levande livet. Det var som sagt inte jag som valde att han skulle bort, det var hans eget val att inte ta diskussionen som ofrånkomligen kommer med en tråd som den han låste. 2) Ryggdunkning? Men herregud.. Jag skrev som sagt hur JAG uppfattade saker o ting med personerna ifråga. Om det är ryggdunkning att ha en uppfattning som går i linje med någon annan än dig, so be it. Då är jag en ryggdunkare. 3) För min egen del kan jag både ha o mista Seari. Nu är han inte här längre (åtm inte under det nicket). OK, Fine. Hans val. Kommer han tillbaka så är det gott och väl det med. Men gärna tillbaka lite ödmjukare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 28 Maj , 2012 Vad hade du förväntat dig med att du startade denna tråd? Kärleksförklaring? (humor) Nej jag är ibland kritisk, står för vad jag säger och skriver. Ber ibland om ursäkt om jag missuppfattat. Tråden blev nog trots en dela annat en positiv sak för Seari. Innan du stänger tråden Gedda, kommer du ihåg Steve? Tänk om fler fick vara lite tokiga ibland, stick ut, ta plats. Senast ändrad av crabfish | 28 maj 2012 | 20:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 28 Maj , 2012 nä men när man inte kan fortsätta diskutera i en tråd så vad ska man göra? absolut kommer jag ihåg Steve, har ändå vart här bra länge nu! men det är skillnad på att sticka ut och på att sticka ut. :-) och nej jag har inte tänkt att låsa tråden ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 28 Maj , 2012 Vem minns inte Mats C? Även jag hade telefonkontakt med Steve på den tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 28 Maj , 2012 Lite som att slänga dyvikan överbord mitt på havet att uppmana medlemmar på ett forum att gå samman och skapa ett nytt forum, hur tänker man då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 28 Maj , 2012 Mailat en del och nu via Facebook. Trevlig kille Steve (har lovat att inte använda hans riktiga namn) som lyfte MG till nya höjder på den tiden. tompelompe Är väll inte fel att önska få ett forum fritt utan reklam, precis som många som föredrar SVT och P3 före reklamavbrott. Dock tycker jag ändå det är lite opassande att värva folk på MG. Senast ändrad av crabfish | 28 maj 2012 | 23:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 29 Maj , 2012 seari har troligtvis inte kastats ut någonstans ifrån. även på träbåtsakuten har han loggat ut. men han kommer såklart tillbaks. han byter namn när han kört ett forum i botten. alla som va med när han sänkte akuten vet vilken ton och inställning mot mobbning han har. han lämnar en jämn ström av uppretade människor bakom sig och tror att man vinner en diskussion genom att förolämpa och använda sig av billig retorik. genom sitt förra namn legrandbleu vrålade han alltid böghatare så fort inte alla höll med. blir spännande att se vilket forum som står på tur för denne parasit. tänkte själv på maringarderoben, då han kommit ur sin egen. peace! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 29 Maj , 2012 Kan nån förklara för en som inte besöker MG så ofta. Vem är seari? Vad har han gjort? Varför gillar ingen honom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 29 Maj , 2012 Dessutom är han/hon redan tillbaka på forumet nu under nytt namn.. /B / Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 29 Maj , 2012 Min åsikt Omtalad har från första början haft en väldigt taskig attityd. Ständigt klankat ner på medlemmar och deras båtar mm. Jag och flera andra har ifrågasatt hans beteende utan att hoppa på honom men utan resultat. Som jag skrev tidigare så är han spydig och otrevlig tom i sina egna trådar där han ber om hjälp/tips vilket är helt sjukt. I de flesta av hans inlägg syns även en tydlig översittarstil där han gärna vill framstå som bättre än andra. Han tar ingen kritik utan de som inte gillar hans stil och båt kan dra åt helv typ Har väldigt svårt att tro att han är likadan privat men i forumvärlden får han utlopp för något och är enbart en dålig och otrevlig människa som inte följ forumets regler Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Dessutom är han/hon redan tillbaka på forumet nu under nytt namn.. /B Om så är fallet kommer han snart avslöja sig själv...hans stil är väldigt lätt att känna igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 29 Maj , 2012 Jo, men kanske han/hon väljer en ny attityd. Man kan ju hoppas iaf. Och i min värld är alla värda en ny chans. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 29 Maj , 2012 Om han väljer en bra attityd så kommer jag välkomna honom med öppna armar! Då kommer vi ju inte heller kunna identifiera honom som Seari heller... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 29 Maj , 2012 Drevet går fyfaan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 29 Maj , 2012 Vad ger er rätt att döma andra? Admin börjar drevet genom att starta denna tråd bevis på sin egen dumhet... Och sedan ett gäng till som hänger på. en som skrev han/hon Fy faen va ruttet, det är väll hans ensak om vilken läggning han har eller? Kast skit på en som inte försvarar sig. Är det så ni vill ha det på Maringuiden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 29 Maj , 2012 Jag har länge trott att detta var ett forum för båtar men har märkt till min förvåning att det mer handlar om tjafs. Att det dessutom är flertalet erkänt båtkunniga människor som ödslar sin tid på detta gör det inte direkt mindre förvånande. Den mest lästa och kommenterade tråden och jag har till och med bidragit själv. Fantastiskt. Trevlig båtsommar, hoppas vi allesamman kommer på bättre tankar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 29 Maj , 2012 det är bra att försvara dom försvarslösa. men det här handlar om ett troll. jag tänker inte ta allt i en tråd här och nu. men tro mej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Maj , 2012 Har för avsikt att inte lägga mig i denna debatt trots att jag följer den, men kan konstatera hur olika man tolkar skriven text:Bosse skrev han/hon, vilket jag tolkar som att han inte vet vilket kön Seari hade och du tolkar det som ett påhopp av personens sexuella läggning, knepigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Maj , 2012 Skall vi inte alla kallas för Hen idag !? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser