Gedda 24 Postad 27 Maj , 2012 bevis på sin egen dumhet är väl att låsa sin egen tråd och på så sätt döda en diskussion... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=443788 Senast ändrad av Gedda | 27 maj 2012 | 17:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 27 Maj , 2012 Ja dumhet är något du kan identifiera! Dumhet kan beskrivas på många sätt men när en tråd inte ges syre pga inavel bland åsikterna så är det bättre att låsa den. Att diskutera med dig skapar inte heller ett flöde i ån, som man säger. Korkat är också att påbörja en ny tråd som du har gjort nu och man kan ju undra varför. Sista ordet eller bara ett genuint illamående som moderator! Jag har fått mess om att du är moderator så nu förstår jag din roll och din attityd mot mig. jag förstår också ditt råd att om det inte passar så är det bättre att jag drar och det är precis vad jag ska göra. Ett forum som spelar detta falska spel med moderatorer som ges frihet att döda förslag som kan leda till något bättre är ett forum med lågt i tak. Där trivs du, Gedda, och eftersom jag inte vill rubba dina cirklar så lyder jag ditt råd. Maringuiden styrs av köpintressen och den enda anledningen man samlar båtägare i ett oforum här är för att det handlar om reklam och pengar. Någon tjänar pengar på oss båtägare och detta särintresse representerar du när du ber mig dra. Det finns ett bra engelskt uttryck och det tillägnar jag dig som min avskedsreplik: You are so full of Crap, Gedda! Senast ändrad av Seari | 27 maj 2012 | 18:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blubb 0 Postad 27 Maj , 2012 Personligen så tycker jag att jag fått en del bra undervisning och idéer som varit nyttiga. Jag har också skrattat mig fördärvad av bl.a Steve så för min del roar det att ibland läsa om andras pajkastning men när det gäller sådana som Seari som jag anser inte tillfört någonting meningsfullt blir jag gladare ju fortare han försvinner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 27 Maj , 2012 Hade du inte redan loggat ut? Med ett leende tillochmed? Vaknat på fel sida idag eller vad? Tyckte upprinnelsen till de här fjanterierna, i din (numer låsta) tråd, visade på en väldigt låg tröskel. Du ställde en fråga och när inte de första 2 svaren föll dig i smaken började grinigheten lysa igenom per omgående. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 27 Maj , 2012 Fick du något annat än taggtråd och sprit till lunch idag Seari? Du borde kanske ta på en hatt nu när det är så varmt, solsting är inte att lekamed! /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 27 Maj , 2012 känner mig helt oskyldig, som dessutom följer forumreglerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 27 Maj , 2012 reklamen har jag sett och skiten såg jag precis just nu... Följer forumreglerna? Nehej Du! Vilken regel stödjer Ditt ovan nämnda agerande? Om Du dessutom är moderator tycker jag att Din attityd är rakt förkastlig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 27 Maj , 2012 Så kom det en ny tråd som låstes av vederbörande.. Alltså, jag förstår mig inte riktigt på inställningen.. Först skapar han en tråd som uppmanar till massflykt från MG och sen blir han upprörd när MG i form av en moderator (OM nu Gedda är en sådan) talar om att det är valfritt att stanna kvar eller logga ut, men att det finns vissa forumregler att hålla sig till. Måste vara värmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 27 Maj , 2012 i tråden är det JAG som har svarat att om inte forumet passar så är det frivilligt att lämna. Det står Admin på dom som är Admin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 27 Maj , 2012 Jo, trodde nog det var så.... Han bidde nog lite sur över att bli tillrättavisad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 27 Maj , 2012 MG är ett trevligt forum. Men fritidsbåts människorna har sina brister när det gäller kunskap om sjösäkerhet och framförande av fartyg. Men är bra på mek och teknik. Nu gäller detta givetvis överlag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 Maj , 2012 Plötsligt saknar jag inte längre funktionen Blockera medlem här på MG. Jag är väldigt aktiv på några forum och bara en gång har jag nyttjat denna funktion som går ut på att man slipper se inlägg från den man blockerar. Jag har saknat den funktionen här på MG då Seari många gånger gjort mig irriterad, upprörd, ledsen och rent ut förbannad. Genom sitt sätt har han gjort min upplevelse här på MG mindre gjädjefylld och tidvis minskat mitt engagemang att hjälpa andra. Sista tiden har jag dock skytt hans inlägg som elden vilket gjort att jag behållit glädjen och kunnat fokusera på båtfrågor istället. Därför blev jag glatt överraskad och lättad av att se att han äntligen tagit sitt förnuft till fånga och lämnat detta forum. Nu slipper jag hålla koll på vem som startat trådar och skrivit i trådar! Tyvärr har jag dock en känsla av att Seari inte är typen som ger sig så lätt och han kommer nog inte kunna hålla sig borta...speciellt när han läser den här tråden. Framtiden får utvisa vilken typ av stolthet han har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 27 Maj , 2012 Vad är felet med seari? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 27 Maj , 2012 Lite väl magstarkt att gnälla i samma båt man sitter i ! MG är frivilligt för oss användare och det måsta man ha med sig i ryggsäcken när man vill kräkas .....Så kan det gå :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 Maj , 2012 Det lämnar jag till var och en att själv avgöra. Jag har min uppfattning klar och har även skrivit den i de trådar där jag reagerat mot hans sätt så det tänker jag inte gå in på igen. Dessutom vore det inte juste mot honon, nu när han lämnat forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 27 Maj , 2012 Jag saknar gilla knappen nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 Maj , 2012 Ett vanligt sätt att visa sitt gillande är att man citerar det man gillar och skriver 1 (eller om det är 1 ) i inlägget. Då vet alla vad det är man håller med om. Smileyn funkar ju också bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 27 Maj , 2012 Jag har skrivit mycket om vad jag anser är MGs brister och har även jag uppmanat folk att byta forum. Dock har jag alltid försökt hålla mig saklig i min kritik och sett till att ha en någorlunda god ton i mina inlägg. Så nog har även jag gnällt min beskärda del i denna båt, det erkänner jag villigt. Det ironiska är att Seari var en av dem som hoppade på mig hårdast när jag kritiserade Wilda Western som rådde under en period i vintras...tänk vad märkligt det kan bli. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 28 Maj , 2012 Det måste vara fritt att få framföra sina åsikter om vad man tycker om forumet. Dock har man gått för långt när man framför att bilda ett eget forum. Reklamen har jag klagat på och är skit. Dock går det köra med annan webbläsare och blockeringsprogram men det är en nödlösning. Visst håller jag inte alltid med Seari i allt och tycker inläggen ibland varit fel men som nu med en hatkampanj är något typiskt MG där flera vänder sig mot en en medlem. En nu före detta medlem. Att förlora en medlem är ett misslyckande. Sjukt. Bättre att försöka vända och rätta upp kursen igen än att sänka. Det är väll så ni gör med er båt, eller? Jag vet, har fått hatet mot mig några gånger då jag har åsikter inte alla gillar. Försök att inse att det är svårt att diskutera på forum och bakom inläggen finns oftast en helt vanlig människa som troligen inte är så knäpp som vissa försöker få det till. Mobbning är förbjuden både i skola och på arbetsplats men på forum lever den fritt. Speciellt på MG. Senast ändrad av crabfish | 28 maj 2012 | 06:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 28 Maj , 2012 Givetvis är det ett misslyckande att förlora en medlem pga oliktänkande. Dock anser jag att detta inte var fallet med Seari. Denna person klankar gång på gång ner på medlemmar och medlemmars båtar mm. Tom i sina egna trådar där denna frågar om tips förekom sådant vilket är helt knas. Hur fn kan man vara spydig mot folk som försöker hjälpa en? Jag ifrågasatte beteendet i nån tråd ang beteende här på forumet och frågade varför denne skrev sådana saker och påpekade liksom du detta med fritt fram med mobbning på forum men givetvis så kom det aldrig något svar. Därför är jag glad att omtalad är borta. Mer eller mindre alla hans inlägg har en röd tråd av nån översittarstil där han mer än gärna ser ner på andra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 28 Maj , 2012 Var drar man gränsen mellan de man vill ha kvar eller att de ska lämna? Ska vi ha det samma på våra arbetsplatser? Sparka de som inte passar? Barn som bråkar på dagis, slänga ut dem? Ungdomar i skolan, släng ut dem bara. Är det inte bättre att försöka räta upp diskussionerna och ta tag i problemen? Inget försvarstal för Seari, han kanske behöver styras upp. Men det finns fler som inte passade in och har lämnat forumet. Vi som varit här ett tag minns t.ex. Steve med Selcon. Den lyckades vissa få att försvinna. Helt sjukt. Jag vet vem Steve är och knappast den knäppskalle och kräk vissa målade upp om honom som. Via MG blev han förföljd och trakaserad precis som några fler blivit. Få vågar visa vem vi är och döljer sig under nick för att undvika trakaserier. Är det så vi ska ha det här på MG? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 497 Postad 28 Maj , 2012 Jag är ganska övertygad om att Seari nu sitter och läser och ler år debatten han dragit igång. Grattis Du lyckades, säger jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 28 Maj , 2012 Var drar man gränsen mellan de man vill ha kvar eller att de ska lämna? --- Enklast och tydligast är väl att dra gränsen enligt forumreglerna. Sen blir det väl ganska subjektiva bedömningar. Att hålla sig till ämnet är vi väl många som ibland lyckas låta bli att göra... I detta fall tycker jag dock att det var väldigt tätt mellan just påhoppen och oförskämdheterna, så nog behövde Seari styras upp lite. Sen kastade han väl själv in handduken, inte blev han utslängd. Förhoppningsvis kan han genomgå en metamorfos och återuppstå som en vänligt sinnad och mindre självförhärligande matros. Annars får han väl sitta på sin kammare och mysa åt dammet han rörde upp. R.I.P. Seari (?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Maj , 2012 I så fall är ju alla vinnare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst silviasurfarn Postad 28 Maj , 2012 Hmm, jag har inte hängt med riktigt, men Seari har väl inte blivit utkastad utan har valt att frivilligt lämna MG ? Om sen medlemmar som har tigit och lidit säger vad de tycker om honom när han väl har försvunnit så kan det svårligen kallas mobbning ? Själv tror jag att Seari äntligen har fått sin gamla båt ur varmhallen och inte har tid att skriva en massa på MG. Det skulle inte förvåna mig om han kommer tillbaka till hösten. Det finns för övrigt en del andra medlemmar som har hotat med att lämna MG men som har återkommit :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 Maj , 2012 Jag hade inte tänkt gå in i debatten ang Seari. Min åsikt om hans uppträdande sammanfaller ungefär med Flintstone´ s Sen är jag inte helt säker på att han lämnade frivilligt. Fick detta mail från honom strax efter att hans medlemskap avslutats. Hej Tommy! Ville att du skulle veta följande. Jag skrev i ett inlägg min kritik mot MG och mot Gedda, som är moderator. Detta inlägg låg på MG i 1 min sedan raderades inlägget samt min profil. Helt klart träffade jag en mycket öm tå när jag föreslog ett forum utan reklam men inte kunde jag tro att detta mitt förslag var så farligt i ögonen på MG. Av rent moraliska skäl kan jag inte medverka i ett forum där det finns en slags överhöghet som bestämmer över åsikterna. Inte heller vill jag delta i ett forum som styrs av pengar på bekostnad av oss båtägare. Ett falskt spel, på ytan kamouflerad till ett forum... Bara så att du vet, Mvh/Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Maj , 2012 Det som jag tycker är lite sorgligt är Searis brist på självinsikt. Det verkade som att han helt saknade förmågan att inse att hans sätt inte uppskattades av många här på MG (och även på Träbåtsakuten har jag förstått). Nu säger han officiellt att han har lämnat forumet för att han tror att det konspirerades mot honom i kulisserna för att han kritiserade MG. Jag har varit ganska hård i min kritik mot MG och även skrivit skarpa inlägg om administratorernas jobb här. Trots detta har jag aldrig fått något inlägg rederat, någon tråd låst eller ens fått en reprimand av admin (inte ens när någon rapporterat något av mina inlägg). Däremot har jag blivit misstänkt för att vara dold moderator och i något slags samarbete med admin av några medlemmar, inklusive Seari. Ingenting kunde vara mer fel! Seari måste ställa sig frågan varför en medlem kan vara lika kritisk mot forumet som han själv är utan att denna får sin profil raderad. Det alla på normala forum måste inse är att det oftast är väldigt högt i tak när det gäller åsikter...men det finns strikta gränser för hur dessa åsikter kan uttryckas. Nu vet vi att Seari raderades av admin. Jag är övertygad om att det inte berodde på hans åsikter utan det berodde säkerligen på att han klivit över gränsen för många gånger i det sätt han skrev, vilka bilder han la in och alla andra hyss han hade för sig. Om han kommer tillbaka hoppas jag att han mognat rejält och att han istället lägger sin energi på att vara konstruktiv när det gäller båtfrågor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 28 Maj , 2012 Vad jag förstod bad han själv att bli borttagen ur registret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 28 Maj , 2012 Enligt PMet inklistrat av Toaen ovan: Detta inlägg låg på MG i 1 min sedan raderades inlägget samt min profil. Han skriver ju inte ...sedan raderade jag inlägget samt min profil...med andra ord har han en officiell version som han skrev i sina sista inlägg, och en inofficiell som han delgav Toaen. Vilken av dessa man väljer att tro på är upp till var och en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser