Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
Gäst

Ett nytt forum utan reklam och annan skit

Rekommendera Poster

Gäst

Maringuiden, här förkortad MG, är gratis, trögt och fyllt med reklam... Varför inte slå oss samman och lämna forumet och dra igång ett eget forum och ta tillvara på all den expertis (Flintstone med flera) som finns här? Vi skulle kunna bygga upp ett forum typ (www.landgangen.se) och göra det användarvänligt och ge det en status bland båtägare som trovärdigt, seriöst och något att räkna med.

Visst, MG är gratis men varför ska vi gå i deras ledband? Att detta forum ens finns på MG beror ju på att man vill att vi skall matas med dessa konsumentpekpinnar i det oändliga.

Kolla här och tänk tanken: http://www.landgangen.se

Vissa människor ser saker som de är och frågar sig varför?

Andra ser dem som de kunde vara och frågar varför inte?

Robert Kennedy

post-10019769-1394237093,1002_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många har försökt, men få har lyckats. Att starta egna forum alltså. Eftersom det är på MG de flesta skriver är det också där det händer. Ett mindre forum där det finns kanske en 10-20 aktiva användare får en helt annan karaktär och har svårt att få snurr på inläggen och det blir en minder klubb där alla mer eller mindre känner varandra och nya medlemmar inte känner sig välkomna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

OK, då vet jag. MG representerar det bästa som finns och det går inte att förbättra produkten på något sätt. Vi ska inte ens tänka tanken eftersom MG redan har tänkt ut den bästa tanken och skaffat den allra bästa produkten som finns.

Tänk om bilmärke nr 2; som kom strax efter bilmärke nr 1, tänkte samma tanke. Varför ens försöka tillverka en annan sorts bättre bil för bilmärke nr 1 finns ju redan och det går ju inte att köra två bilar på en gång.

Fånig jämförelse kanske men så trist att man inte ens leker med tanken utan bara ger upp inför något som uppenbart är Guds gåva till båtfolket.

Var finns visionerna, om de ens finns!?

Senast ändrad av Seari | 27 maj 2012 | 13:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har man väldigt mycket överloppsenergi så kan man ju engagera sig i  utbrytaren från MarinGuiden http://www.maringarderoben.se/ De har  ju, om jag förstått det rätt, haft lite struligt det sista.

Eller är det som med segelfartyg, varje ort med självakning måste ha en egen segelskuta att driva med ideella krafter.

För mig duger MG gott. Den är ju mer livaktig än de två andra forumen jag häckar på.

Jag är ju ingen datanörd, så jag förstår inte att det är så mycket problem med MG som medlemmarna skriver om. Eller är jag för gammal?

Om MG är slö, slapp, lat och likgiltig - så är MG ganska lik mig - det är jag också. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

trögt vet jag inte om det är längre, efter uppdateringen som gjordes härom sistens så flyter det på bra.. men passar det inte att va här så är det ingen som tvingar dig..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

I huvudet på sign. Gedda...

Det var ett duktigt korkat inlägg och kan du inte bättre än såhär så verkar ditt liv vara lite torftigt. Du har helt rätt, ingen tvingar mig att vara här och det är kanske ett råd jag ska ta till mig...

En sak verkar dock helt klart för mig; det var inte människor av din typ som en gång i tiden ville förändra världen. och det du; är banne mig ingen komplimang.

Senast ändrad av Seari | 27 maj 2012 | 16:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

reklamen har jag sett och skiten såg jag precis just nu...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Gedda lyser med sin dumhet; som en stjärna i en galax som inte vet om att den slockat för 10 miljoner år sedan...

Vad är din diagnos, förutom bittherhet?

Senast ändrad av Seari | 27 maj 2012 | 16:56

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

frågan är nog snarare vad du har för problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag kan inte spontant påstå att jag har några problem men det har du, helt klart. Du rapporterar inlägg som är sprungna ur din egen dumhet och istället för att ta till dig så lägger in en överväxel av dumhet och frågar mig vilka problem jag har.

När du berättar för mig att om det inte passar så behöver jag inte delta i forumet så blir frågan av en intressant karaktär. Bara för att du verkar vara en rätt smalspårig person som inte kan ta till dig det faktum att allt går att göra bättre så blir ditt råd imbecillt.

Ta istället en debatt om du vill slöa din hjärnverksamhet på något som kunde föra processen framåt. På 50-talet hade du helt klart varit den som tryckte upp ditt nylle i fejset på en färgad kille med orden; Passar det inte så behöver du inte äta på den här restaurangen.

Din typ är en farlig typ för ni begränsar er utan att förstå det för ni hör inga larmklockor ljuda. Omgivningen hör att det ringer men till vilken nytta?

Har du nu kommit såhär långt, tryck på Rapportknappen och må bra... - give me a laugh!

Senast ändrad av Seari | 27 maj 2012 | 17:13

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

rapporterade inläggen av EN anledning. i forumreglerna står det klart och tydligt, HÅLL EN TREVLIG TON. vilket jag kan tycka du överskred rätt rejält. återstår att se vad admin tycker och tänker om inläggen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Gedda är moderator och tack för den informationen!

Skrämmande att en moderator i ett forum ber en deltagare att dra om det inte passar. Jag som trodde att det var ren och skär dumhet från denne debattör som avgjorde hans märkliga attityd men så var det en slags överlevnadsdrift. Klart att Gedda ger sitt råd när någon infrågasätter Maringuiden.

Detta förpassar Maringuiden till den lägsta nivå man kan ana och det är ju klart att det finns särintressen som spelar in. Klart också att man inte kan förvänta sig några konstruktiva svar från Gedda när han sitter på en helt annan stol än den man kan tro.

Därmed försvann min respekt för forumet och kvar blir bara en unken doft av falskhet och den tillskriver jag Gedda och hans särintressen.

Jag lyssnar på Geddas råd och förstår att kritik mot MG inte hör hemma här och den som inte rättar in sig i leden är inte välkommen. Det är ett råd som jag skall lyda! Flottiljamiralen checkar ut, med ett leende!

Punkt!

Senast ändrad av Seari | 27 maj 2012 | 17:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...