lindiero 0 Postad 26 Maj , 2012 Vill återigen passa på att tacka er underbara Maringuidare för all enorm hjälp vi fått från er genom åren. För en (något okunnig) långfärdsplanerare har ni onekligen varit ovärdeliga, kan ärligt säga att vår resa förmodligen aldrig blivit av om det inte vore för er assistans. http://lilacwine.blogg.se/ Där har ni den blogg som man kan följa oss på. Om ni inte kikar in där så kommer vi garanterat att behöva mer hjälp här från Maringuiden någon gång i sinom tid! Återigen: tack för allt! /Kim med besättning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Maj , 2012 Kul att ni kommit iväg. Har lagt en genväg på bokmärkesfältet, så jag ser den varje gång jag går in på internet. Att Hölik fick höga betyg kan jag förstå efter vad jag hört. Trotts att jag inte varit där själv. Men att ni gav Storljungfrun relativt låga betyg förstå jag inte . Har varit där två gånger själv och det är en helt underbar ö. Tur att Ljusne Håkan inte är aktiv på MG längre. Tror dessutom att ni måste höja maxbetyget till minst 25 om ni kan ge Öregrund 7/10 Ni har ingen aning om vad ni kommer att möta. Akta er för att handla på ICA i Öregrund. Jag var där tre gånger på fyra Veckor och storhandlade sommaren 2002. Sen fick jag rabatterbjudanden på billig glass mm under väldig lång tid. Bor på Västkusten ca 60 mil därifrån. Bettet såg otäckt ut. Han borde kanske besöka nån veterinär eller annan typ av slaktare. Små sår och fattiga vänner - dem skall man inte förakta Gammalt visdomsord. Senast ändrad av toaen | 26 maj 2012 | 14:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ntica 1 Postad 28 Maj , 2012 lycka till på färden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 28 Maj , 2012 Känns bra att ni har en stadig liten säker båt och inte den gamla laxkuttern. Nu är det mesta möjligt att fixa. En av de vanligaste motorerna på en båt byggd på den tiden plasten var billig. Liten båt små bekymmer. Glöm inte vädret. Det kan ställa till det vid överfarter. Gratulerar till att ha kommit iväg och lycklig resa. Glöm inte att fråga MG innan ni tar större beslut. Det finns en hel del samlad styrka i Maringuidens bollplank. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 28 Maj , 2012 Lycklig resa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 29 Maj , 2012 Lycka till på resan, kommer att följa er på bloggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 29 Maj , 2012 Bra gjort, grabbar! Liten båt ger små bekymmer. Det där såret ser inte så roligt ut, hur har ni det med sjukvårdskunskaperna ombord? Har ni ett vettigt första hjälpenkit? Nu skall ni ju inte oceansegla på ett bra tag, men ett större sår kan uppstå även i när man bryggseglar och bör alltid kunna förbindas ombord. Kul med en blogg också, jag hoppas att ni inte tappar orken med uppdateringarna. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser