pejon 1 Postad 25 Maj , 2012 Jag var och kollade på Johanson & son Båtbyggeri när dom sjösatte och provkörde S-1 Sverige. Vilken läcker sjönhet. Något manligt ljud när dom startade bägge V-12orna på ca 1000 hk vardera. pejon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Regal2850-Fredrik 0 Postad 1 Augusti , 2012 Jag blev tyvärr ögonvittne när båten skönk i Sandhamn nu i juli. 3 man föll i vattnet när aktern försvann i havet. Fören blev en bra luftficka som lyckades hålla båten fltyande. Efter div. bogserande till en boj gjordes hon fast henne i en brygga för att förhindra att hon försvann ut i farleden. (inloppet till Sandhamn, där det är som smalast) Tråkigt att se detta fina bygge sjunka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stephan_D 73 Postad 2 Augusti , 2012 Vad hände? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 2 Augusti , 2012 De gick på en grynna och propelleraxeln svarvade upp ett hål i skrovet. Hon är tillbaka på Johansson & son Båtbyggeri igen. pejon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stephan_D 73 Postad 2 Augusti , 2012 Ouch! Trist historia med ett sånt härligt bygge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steaman 1 Postad 3 Juli , 2015 Ouch! Trist historia med ett sånt härligt bygge. Idag Sjönk S-1 utanför Sandhamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 3 Juli , 2015 En gång om året typ http://www.dagensbatliv.se/reportage/ops-sverige-s1-sjonk-vid-sandhamn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 4 Juli , 2015 Var det nåt som hänt med båten nu!? Fick ett mail från "Fendern" idag, men jag begrep inte nåt om jag skall va ärlig. Skulle finnas en filmlänk från nån krasch, men det var nog en mild överdrift!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 4 Juli , 2015 http://www.hamnen.se/artiklar/nyheter/sverige-s1-i-dramatisk-och-odesdiger-hogfartskrasch.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 Juli , 2015 Till salu? Något samband? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 4 Juli , 2015 http://www.hamnen.se/artiklar/nyheter/sverige-s1-i-dramatisk-och-odesdiger-hogfartskrasch.html Konstigt. När jag kollade på sidan fanns inget fungerande videoklipp. Efter att ha kollat på din länk och även gått dit via mitt mail fungerade klippet. En annan borde kanske hålla sig till korp och spett och stor slägga. Detta har alltså skett i dagarna!? Vi hade en klent begåvad man här hemma. Ett av hans uttryck som fortfarande lever kvar, långt efter att mannen är död, är;"Folk är galna" Vad skall det va bra för att ha så fruktansvärt brått!? Trivs dom inte på sjön!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 Juli , 2015 Jag hittar inget videoklipp? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 4 Juli , 2015 (redigerade) "Vad skall det va bra för att ha så fruktansvärt brått!? Trivs dom inte på sjön!?" Det undra jag ofta också. "Vattnet är ett farligt gift, vilket omger Visby stift." Redigerad 4 Juli , 2015 av bhemac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 4 Juli , 2015 Ojoj, ofattbart att de vågade hålla så hög fart med den båten i de vågorna! Hoppas verkligen att det gick bra för besättningen. Ett dyk i den farten är verkligen inte att leka med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser