Celicar 0 Postad 24 Maj , 2012 Jag har en Johnson 70 hk tvåtakt år 92. Går jättefint upp till ca. 3.500 varv. När jag ökar börjar motorn 'vobbla' frekvent, misständer eller vad som händer. Motorn stannar inte men vibrerar kraftigt på grund av detta. När jag drar ner till 3.500 varv går motorn som tåget igen. Någon som känner igen sig ? förslag till lösning mottages med tacksamhet. /Celicar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pannkaka 16 Postad 25 Maj , 2012 Baserat på igenkänning: ett böjt propellerblad. Men det kan säkert finnas fler orsaker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Celicar 0 Postad 26 Maj , 2012 Jag har ny propeller, så det är något annat fel. Bränslefilter eller elektroniken ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 26 Maj , 2012 Låter som att nya propellern kaviterar, kolla så Du inte satt någon distansbricka fel så att propellern sitter för långt ut på propelleraxeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser