Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
fr0lle

Hjälp ang stor snurra på liten båt

Rekommendera Poster

Hejsan!
Kan börja med att säga att jag är ny här och att detta verkar vara ett perfekt båtforum :D

Det är såhär: Jag har en Örnvik 585 , en ganska så gamal båt, från 80-talet, (Den är i fint skick).

Jag har en 20 HK snurra på just nu, Det är precis så att båten planat ut med den motorn.

Jag är väldigt sugen på att börja åka lite ring / kneeboard och sådant, dock så räcker inte min ekonomi till att köpa mig en finare båt. 

Visserligen är detta en väldigt bra båt för dagsturer och fiska, då jag gör det väldigt ofta. Men somsagt, den går för sakta.

Så nu till min plan : Bygga mig en styrpulpet, och köpa en 70 HK snurra som jag hittat och får rätt så billigt.

Jag undrar nu om det finns några uppenbara risker med att sätta på en70 HK snurra på denna båt då det är en relativt stor motor det handlar om.

Behöver jag förstärka akterspeglen något? och på vilket sätt är det bästa isånnafall ?

Plasta kan jag då jag gick en sådan inriktning på gymnasiet, så det är inga problem.

MEn ge mig gärna lite tips på vad jag behöver göra med båten om jag sätter på denna motorn, förstärka akterspeglen? lägga på lite vikt frammåt ?

Ja vad som helst som ni kan komma på!

Tack på förhand / Simon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...