duxand 0 Postad 4 Juni , 2012 Det sitter en liten knapp bak på varvräknaren som kompisen trodde den stog fel, men jag uppfattade inte då att han ändrade den. men det slog mig i helgen så när jag ställt tillbaka den så varvar motorn bara 3400v. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duxand 0 Postad 4 Juni , 2012 Propellrarna kan man inte montera fel, man kan glömma lite brickor men då går dom ihop och man kan inte snurra på dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 487 Postad 4 Juni , 2012 Men hur kom det sig att din kompis skruvade bort din varvräknare för att ställa om den? Tidigare skrev du att man måste skruva loss varvräknaren för att ställa om den. Egentligen spelar det ju ingen roll, men lite fundersam blir man, är det annat konstigt som din kompis också gjort. Det blir ju mycket svårt att felsöak om någon annan ändrar på saker ochting utan att du vet om det. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duxand 0 Postad 4 Juni , 2012 Vi höll på att instalera larmet i båten och då drog vi kabel bakom instrumentpanelen därför såg han baksidan på varvräknaren. Han trodde att han komit åt den så den ändrat läge så därför ändrade han den igen. Men han hade aldrig kommit åt den utan ställde den fel . Senast ändrad av duxand | 04 juni 2012 | 21:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duxand 0 Postad 4 Juni , 2012 Nu har jag hittat dom förlorade knopen.. Förutom att varvräknaren stog felställd så den visade för mycket så var det som jag trodde. Idag provkörde jag med motorluckan öppen och plockade av flammdämparen så jag kunde se rakt ner i förgasaren när jag körde och mycket riktigt där satt dom förlorade knopen fast. Dom sekundära portarna är vakumstyrda och spjällen gick för trögt så dom öppnade aldrig, så efter en liten uppsmörjning så fungerade de igen. 34 knop och då med dom lite mindre reservpropellrarna, klart godkänt.. tack för alla tips och råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser