Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
surfamera

Nya hål i kapellet eller nya pluggar i skrovet?

Rekommendera Poster

Hej, Jag har bytt kapell på min ryds 568 och hålen för norgeknapparna sItter inte på samma ställe på det nya kapellet som det gamla. Båthandlaren rekommenderar att jag kör båten till honom så sätter han i nya pluggar och tar bort de gamla och plastar igen hålen. Är det inte enklare att göra nya hål i kapellet istället för att göra ingrepp på båten?! Dessutom är det inte kul att köra sju mil ToR med trettikärran... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Ja en sak är säker; jag hade aldrig låtit någon plasta igen och göra nya hål när det banne mig är lättare, snyggare, billigare och bättre att sätta knapparna i kapellet, på rätt ställe. Det hela verkar ju hur dumt som helst. Om du frågar mig...

Ursäkta en mycket försynt fråga (inte ens ironisk) men varför bestämdes inte knapparnas placering redan från början?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Klåparbutik!

Båten rör man inte men kapellet är en förbrukningsvara så den får ta smällen. Korkat av säljaren att ens föreslå transport och plastning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att det är en klåparbutik men jag tycker att den bästa lösningen är att flytta fästpunkterna på båten så att ett originalkapell passar. Om inte så kommer säkerligen samma situation uppstå nästa gång det är dags för kapellbyte.

Det är förövrigt inte alls svårt att plasta igen lite småhål och få det snyggt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste hålla med Niclas_O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så blir det. Har pratat med lev. Jag sätter dit nya pluggar så tar de bort de gamla och plastar i höst när de inte har lika mycket att göra...:P Tur att man är en snäll människa och inte bråkar för  mycket...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...