cataholm 0 Postad 21 Maj , 2012 Äntligen sjösatt ! Men.......då upptäckte jag att det kommer vattendroppar (om än långsamt) från det övre hålet på vattenpumpen, vilket det inte gjorde förra året. Någon som vet vad det beror på ? Från det undre hålet kommer inget vatten. När jag tar ut impellern så ser jag en gummitätning och om det är den som spökar så blir nästa fråga om den finns att köpa separat. Tacksam för alla svar jag kan få. I värsta fall kanske hålet kan pluggas igen. Undrar vad hålen är till för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 21 Maj , 2012 Mycket vanligt att det läcker där, byt tätningar två styck, hålet är för att man ska se att tätningen läcker/för att inte vattnet kommer in i motorn och blandar sig med oljan, om du sätter igen hålen kan vattnet bara fortsätta till oljan och ddet vill vi ju inte, så der är ingen bra ide. Gå till en maskinfirma och köp nya tätningar till en bråkdel av vad VP tar för dom. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 21 Maj , 2012 Samma problem för några av oss VP ägare. Se tidigare tråd här: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=299497 //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser