Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Welam

yamaha 90hk varvar inte ur

Rekommendera Poster

nu tror jag att jag har nåt på spåret :) längst fram har förra ägaren såga upp en lucka där man kan sutta ner ankaret, i botten på det hållet har gelcoten spruckit rejält säkert av att man kastar ner ankaret mot botten av hålet, min gissning nu är att allt vatten som föjer med ankare och snöre upp och ner i det hålet tar sig igenom sprickorna och in i flyttskummet eller vad det kan vara det längst fram. Bifogar lite bilder. vad tror du jarb du verkar kunnig? för när jag trimmar ut i fullfart tycker jag inte fören reser sig nå knappt förmodligen pga av att den är full i vatten ? eller hookat Skrov

ska ta upp och kolla botten nogrannare i helgen oxo

MVH Morgan :)

Senast ändrad av Welam | 04 juli 2012 | 18:44

Senast ändrad av Welam | 04 juli 2012 | 18:46

post-10020027-1394237147,967_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Summering:

sprutat in bensin genom förgasarhalsarna under körning, ingen effekt ökning

kollat komp, alla ligger lika runt 115

höjt motorn ett hål, kavitations plattan ligger nu jämns med kölen. gav ca 2 knop och ca 100-200 i varv, kanske skulle höja mer ?

byt ner mig i propeller storlek till en 13.5 x15, tappa 2 knop och vann ca 100-200 varv

så nu 5100-5200 i varv och 30 knop med 13.5 x 15 proppen, motorn går klockrent i övrigt.

nåt suger fast båten runt 30 knop och runt 5000 varv. botten är rak, undersöktes under vintern

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...