Welam 0 Postad 4 Juli , 2012 nu tror jag att jag har nåt på spåret längst fram har förra ägaren såga upp en lucka där man kan sutta ner ankaret, i botten på det hållet har gelcoten spruckit rejält säkert av att man kastar ner ankaret mot botten av hålet, min gissning nu är att allt vatten som föjer med ankare och snöre upp och ner i det hålet tar sig igenom sprickorna och in i flyttskummet eller vad det kan vara det längst fram. Bifogar lite bilder. vad tror du jarb du verkar kunnig? för när jag trimmar ut i fullfart tycker jag inte fören reser sig nå knappt förmodligen pga av att den är full i vatten ? eller hookat Skrov ska ta upp och kolla botten nogrannare i helgen oxo MVH Morgan Senast ändrad av Welam | 04 juli 2012 | 18:44 Senast ändrad av Welam | 04 juli 2012 | 18:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Welam 0 Postad 14 Juni , 2013 Summering: sprutat in bensin genom förgasarhalsarna under körning, ingen effekt ökning kollat komp, alla ligger lika runt 115 höjt motorn ett hål, kavitations plattan ligger nu jämns med kölen. gav ca 2 knop och ca 100-200 i varv, kanske skulle höja mer ? byt ner mig i propeller storlek till en 13.5 x15, tappa 2 knop och vann ca 100-200 varv så nu 5100-5200 i varv och 30 knop med 13.5 x 15 proppen, motorn går klockrent i övrigt. nåt suger fast båten runt 30 knop och runt 5000 varv. botten är rak, undersöktes under vintern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser