henke_250 0 Postad 21 Maj , 2012 Hej hade lite stenkänning i helgen. Nu undrar jag om någen vet hur skadad kan en proppeller var utan någon fara för drev och dyl. Motorn gick på tomgång och slog av direkt när den tog i.(tog i från sidan drev ej påverkat) Det blev små grader längst ut på ett blad och jag märker ingen skillnad under drift. Samt var den lite taggad på andra blad från tidigare brukare. Senast ändrad av henke_250 | 21 maj 2012 | 12:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rederiet 0 Postad 21 Maj , 2012 Känner du ingen vibration när du kör är det lungt. /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 513 Postad 21 Maj , 2012 Så skulle nog inte jag vilja uttrycka det. Vibrationer känns sällan men kan orsaka rätt kraftiga skador i packboxarna med oljeläckage och vatteninträngning som följd. Men å andra sidan kör många omkring med skadade proppar och med lite vatten i växelhuset utan att livslängden på drevet/motorn blir katastrofalt kort. Jag är lite nojjig med det där så jag brukar låta någon fixa även små skador. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 21 Maj , 2012 Att i ord beskriva när propeller måste renoveras klarar jag inte av. Men är det små skador i bladspetsarna som kan fixas så att propellern återfår sin form kan du söka på kallsmida här på MG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henke_250 0 Postad 22 Maj , 2012 Tack då vet jag lite mer, Nu när jag vet lite mer räcker det nog att grada av skägget som blivit längs ut på bladet. Proppeller bladet ser inte deformerat ut utan har sin form. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser