Terrafobica 68 Postad 21 Maj , 2012 Vad sägs om denna som jag hittade där ute på nätet? EN SJÖMAN SKALL HAVA MYCKEN HÅG OCH STADIGT HJÄRTA. BRETT BRÖST OCH SKULDROR. HÅLLA HALS OCH HUFVUD RÄTT. HAVA GOD HÖRSEL, LEVANDE ÖGON OCH RASK UPPSYN. STORA HÄNDER OCH HÅRDA KNOTAR. STORA BEN OCH LEMMAR. STORA OCH HÅRDA SENOR. HÅRT KÖTT OCH LITET, TY DEN SOM HAR MYCKET FLÄSK, HAN FÖRMÅR EJ MYCKET ARBETA. HAN MÅSTE VARA TÅLIG, VAN ATT SLITA ONT OCH ÄNDÅ ÅTNÖJAS MED LITEN OCH ALLMÄNNINGS FÖDA. HAN SKA AKTA ATT LIGGA MJUKT, ICKE VARA KVINSK, UTAN TÖRA SE MANNABLOD. MEN FRAMFÖR ALLT SKA HAN ÄGA DEN KONSTEN ATT VÄRJA SIG SJÄLV OCH SLÅ ANDRA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 21 Maj , 2012 Detta var skrivet på en lapp i sjukhytten när jag var på jagaren Småland: Bättre med råg i ryggen än säd i sängen Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 21 Maj , 2012 Hoppsan, dax att skaffa sig en ny hobby mao. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 21 Maj , 2012 Tjaa, stämmer väl ganska hyggligt! Sea Maniac. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Maj , 2012 I en annan tråd frågade man Sjöman eller landkrabba. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=434740 Efter testen kunde jag konstatera att jag var en aning mer sjöman än landkrabba - men bara en aning. När man ser på denna tråds ingress så måste jag göra samma bedöming. I den förra testen fick jag ett värde på 0,6 och värdet på denna testen omräknat i siffror är ungefär detsamma. Mina mattematiska kunskaper är inte allt för stora, men 0,6 x 0,6 borde väl va 0,36 och med tanke på det så är man väl mer landkrabba än sjöman. Hade tänkt gå ner och jobbat på båten efter middagen, men med på ovanstående resultat är det nog säkrast att jag ligger kvar i sängen och surfar på internet. Blir det för tråkigt kan jag ju gå ut och gräva i trägårdslandet. Bätter det än bönder på sjön Senast ändrad av toaen | 21 maj 2012 | 12:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 21 Maj , 2012 Låter som en platsannons. Inget av detta kan jag tycka stämmer in. Skulle vara meningen; har mycket fläsk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 21 Maj , 2012 Jaha, jag som alltid trott att det räckte med vågor i håret och vatten i knäna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser