Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Mala

ekolod usa

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av att köpa ekolod i usa det är ju under halva priset.Går dom att ställa om till meter?Är det något annat man skall tänka på? ?-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat en del i USA hos gpscity.com och westmarin.com. Kanonpriser och perfekt service. De flesta stora tillverkare har väl internationella produkter där du kan välja enhet och menyspråk. Kolla tillverkarens web om du är osäker. Om du beställer i en delstat för leverans till en annan delstat slipper du US State Sales Tax ca 5-10%. Lerererar du till Sverige får du nog betala moms och ev tull...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

beställde du via en annan delstat? låter invecklat

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gustav

Hej, det är inga problem med inställningar etc. Men du kan få problem om du köper en produkt och den går sönder, det går ofta inte att fixa i Sverige, eller garantin gäller inte, såna saker måste man kolla upp först. Kom in en kund i sommras som hade gått sönder, men för att den var köpt i USA tog Svenska återförsäljaren inte emot produkten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

även om man står för kostnaden själv?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst blir garantiärenden krångligare/omöjliga men om prylen kostar 35-40% av vad den kostar i Sverige så vem bryr sig, risken att elektronik pajar är helt klart mindre än 50%, snarare 5%. Uppdaterad mjukvara laddar man ändå hem gratis via nätet. Om du är i USA och handlar i butik betalar du Sales Tax. Är du i USA och handlar on-line, gör det från en web-shop i granndelstaten för leverans till din delstat, så slipper du betala sales tax.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så som en sammanfattning kan man säga att om jag lägger på ca. 30% på priset som står på Tex. marineonline.com så landar man i närheten,om jag nu åker på tull ,moms,skatt, eller? ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har handlat på Star marine depot? Verkar grymt billigt, jag kollar på Lowrance LCX18C, och detta nypriset är långt under begagnat priset is Sverige. Kolla själv... http://www.starmarinedepot.com/Lowrance LCX18C TM Dual.html Men då är det engelskt språk förstås, är det som ni menar är lätt att uppdatera själv?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett lönsamt men olagligt altrernativ kan vara en weekensresa till New York, medtagandes en tom resväska...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla innan du köper att du kan ställa om till meter jag köpte 2 olika hummingbird dock av dom enklare modellerna och dom gick inte att ställa om till meter, förmodligen fungerar det på lite dyrare modeller

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag inporterade en Sea Ray med ett väldigt enkelt ekolod installerat. T.o.m det gick å ställa om. Som jag har uppfattat det så tillverkas ju ekoloden för hela världen (rätt korkat att skapa ett företag för å bara sälja ekolod i mexiko tex ) och byggs därför så att dom kan ställas om. ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

THURE: Vad hade du för lod på din Sea Ray? Jag har ett fast monterat Lowrance 3500 (tror jag det heter). Det visar bara djupet i inch och jag har inte hittat något sätt att ställa om det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag inte svarade förän nu men har inte sett det förrän nu. Jag har ett Impulse QT-206 Löste det sig annars?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ställer om mitt genom att ha tändnigen avstängd och sedan håller en knapp intryck när jag sätter igång det... Sen väljer man mellan Inch, fot eller meter... Startar om och det är klart....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom båten står på land med batterierna urplockade har jag inte kunnat testa, men tack för hjälpen. Vi får se om det funkar när det blir dags för sjösättning...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...