Soumi_batti 3 Postad 20 Maj , 2012 Jag hade stora problem att tanka båten. Trots att jag använde lägsta fart på pumpen skvätte det över 2 ggr. Andra gången med en vindspridning av soppan över ett större område. Jag var tvungen att avbryta innan full tank, då jag inte visste om tanken var full eller om det var något annat fel. De stunder det gick att tanka pös det om något. Kan det vara tankavluftningen? Var sitter den och hur kan man förbättra tankningsmöjligheten? Det sitter en rostfri sak på bordläggningen under relingslisten, är det avluftningen? Ser ut som man kan skruva upp den? Please help! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 20 Maj , 2012 Ja, den rostfria saken är avluftningen men med stor sannolikhet är det inte där problemet ligger. Anledningen till problemet finner du en bit ner på nedanstående tråd. Det verkar dock som du har större problem än oss andra. Jag gissar att din lyra är så skarp att det blivit ett veck på slangen. Ta bort handsfacket under reglaget och stick in en kamera så borde du få en bild på det, bilden i tråden är tagen så. Behöver du ändra på slangen så tar du upp ett hål bakom ryggdynan så kommer du åt att dra om slangen o du gör ingen synlig åverkan på båten. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=385585 O nu när vi är inne lite på 64ans fel o brister så bör du ta en titt i denna tråd. Inte minst bör du kolla att din tank sitter fast.. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=399254 O som vanligt är även Äntligen beställd tråden en bra källa till 64-info! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 20 Maj , 2012 Tack för tips Jarb. Känns riktigt problematiskt det där. Och märkligt att en båtmodell som varit med ett tag inte har bättre lösning än så. Men som tur är funkar det utmärkt att tanka med lösdunk, så en enkel lösning är att fortsätta med det. Jag får i 45 liter per omgång om jag kör med två svarta Biltema dunkar, eventuellt kan jag gå upp till tre dunkar, då nästan 70 liter (jag har 4 hemma, varav en använts till diesel). Och så sparar jag 2 kr litern också, bara en sån grej. Jag får nog titta in där vart det lider och även kolla tankjärnen som också nämndes i de länkade trådarna. Känns som ett vinterprojekt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser