Gäst Postad 20 Maj , 2012 Trist för ägaren, trist för försäkringsbolaget. Undrar om det blev hyrbåt resten av säsongen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 20 Maj , 2012 Om du nu är/va så pass nära båten kanske även ägaren är där i närheten , passa på att fråga , så får du säkert svar direkt ..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 Maj , 2012 Det gäller ju att ha en båt som inte är felkonstruerad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielLarsson 0 Postad 20 Maj , 2012 Fy satan!!!! Men hål i båten tar inte lång tid att fixa, ny axel & prop tar heller inte så lång tid. Det som suger är att ingen har tid så här års, varken på försäkringsbolaget eller marinan... Sen kan det förstås vara fler skador som inte syntes på bild. May the force be with them /D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 Maj , 2012 En motorbåt mindre att ta hänsyn till i sommar då många av dom inte tar hänsyn till oss seglare ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 Maj , 2012 Hur tänker du då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trissjolle 0 Postad 20 Maj , 2012 Härligt att se att skadeglädjen frodas... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 Maj , 2012 Sådan är svensken skapt, skadeglad och lycklig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 Maj , 2012 Jag förutsätter att den kommer att stå på land hela sommaren, hur tänker du själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 20 Maj , 2012 Va roligt att glädjas åt andras missöden .....kan det vara en klassisk seglares inställning ? Korkat inlägg ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 Maj , 2012 Ärligt talat så förundras jag av vissa inlägg i denna tråd. Denna fjantiga mentalitet mellan seglare och motorbåtsfolk, var kommer den ifrån? Vi har valt våra båtar utefter vad vi vill så vad f-n är problemet? Jag kan visst se tjusningen med segelbåtar men vi valde tjusningen med en motorbåt. Jag har själv fått griniga kommentarer för att vi äger en motorbåt och då var det bara en som passerade på bryggan. Jag undrar bara en sak; seglare... äger de inte en bil med motor eller cyklar de bara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 20 Maj , 2012 Jag förstår inte varför man skall glädjas åt andras elände om det är motor kontra segelbåt. Trist och skapligt dyrt är det ofta, även om försäkringsbolaget betalar så är nog båt-sommaren förstörd. Vad jag kan se på bilden så utöver nya propellrar behövs ny propelleraxel, och axel-genomföring och kanske ännu mer reparationer som inte syns. Tror inte något försäkringsbolg tillhandahåller hyrbåt, så det blir nog torra land som gäller för denna olyckliga båtägare. Men faktiskt ibland kan jag irritera mig på motorbåtar och det är när man håller på att masta på eller lägga till, då är svall väldigt irriterande och ibland till och med farligt. Men jag tror inte det är någon ide att upplysa ansvarig person om det. För det är ju väldigt många motorbåtförare som ofta drar av väldigt sent och sedan har ett helsike med sina egna svall när dom skall lägga till och då verkar ha svårt att lägga ihop 1 1 . Ser faktiskt rätt löjligt ut när dom ligger och guppar, slår i bryggan och nästa håller på att åka i sjön, när det hade gått att göra mycket, snyggare, enklare och säkrare med en mer anpassad manöver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 20 Maj , 2012 Men jag håller med dig Seari ! Det finns ingen anledning att kritisera andras båtval ! Märkligt att folk på bryggan kommer med sådana kommenter. som du nämner. Jag gillar alla båtar, både motorstarka och söliga, men dock vackra lite mer än fula. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 21 Maj , 2012 Vad är syftet med denna tråd? Att visa upp en med otur eller någon som gjort ett misstag och förstört sin båt. Sjukt. Detta ihop med inlägget att snacka skit om bensin ger inget positivt här på forumet. Senast ändrad av crabfish | 21 maj 2012 | 06:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Maj , 2012 Det tar nog dessvärre en del tid om inte ägaren har tur och får en reparatör som kan ta sig ann skadan direkt. Det väl dessutom bli ett par olika yrkesgrupper som blir inblandade. Försäkringsbolaget har kanske bättre kontakter än de flesta vanliga dödliga. En bekant bröt masten i onsdags. Även om det blev ganska stora kostnader för homom skulle han få en ny mast innom ca 3 veckor. Det jag tänker om många motorbåtskörare är väl hänsynslöshet eller oförstånd. Lyckades få alla motorbåtar utom två att sakta farten så att de inte rev upp så stora svallvågor. Den som rev upp störst svallvågor tittade bara oförstående på mig. Hade det varit två träbåtar som bogserade varann långsides hade de nog blivit kaffeved, eller åtminståne fått stora skader pga svallvågorna. Det borde inte va nåt problem att sänka farten från 5 knop till 1 under 50 meter, och visa lite hänsyn, speciellt om man ber om det. Men en del begriper inte bättre. Såg en liknande skada i verkligheten, som Seari´ s bild, hos Hunnebo båtinredning för några år sen. Det såg inte roligt ut. Det hade dessutom blivit många andra skador förutom propellrarna. Bara propellrarna kostade en bra slant. När på sommaren skadan inträffade vet jag inte, men den båten stod i alla fall inne hela vintern och reparatörerna hade god tid på sig. Egentligen en ganska underlig konstruktion att ha en sån vital del sittande så oskyddad. Läge att konvertera till vattenjet!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 Maj , 2012 Mitt syfte är mer nobelt än ditt grin som bara ger bilden av en sandlåda och ungarna där. Jag snackar inte skit om bensin i någon tråd men jag vet vem som tappat fokus och som oxå väljer att läsa in något som inte ens står i texten. Det är skit, för att citera dig sjäv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 21 Maj , 2012 Jävla skitsnack. Vet inte vad du skriver så tycker jag du ska låta bli. I denna tråd skriver du om faran med att ha en bensinmotordriven båt och sprängkraften i bensin och skrävlar om att ni har en diesel . http://www.maringuiden.se/forum/;thread=442381 Skitsnack i citat av dig Sträva efter att bli bränd av solen, inte bränd av 200 liter exploderande bensin Lustigt I denna tråd har du lyckats hitta en stackare som kört sönder sin båt. Syftet är uppenbart att du försöker sprida din skadeglädje. Men svara nu på vad ditt syfte var eller är det pinsamt att bli avslöjad nu när du inser att du gjort bort dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Maj , 2012 Harry skrev; Jävla skitsnack. Vet inte vad du skriver så tycker jag du ska låta bli. Harry om du inte förstår vad Seari skriver så tycker du att Seari skall låta bli!!!!!!!!!!!!!?????????????? Har jag missat nått. Det är väl bra att nån håller igång med tramstrådar när ni tappat stinget med 0,2-trådarna. Dessutom betydligt intresantare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 Maj , 2012 Bäste Crabfish: Är du dum på riktigt eller praktiserar du en slags högre konstform i knäpp humor parad med lite ironi som ingen fattar. Tycker du att jag har gjort bort mig så får du gärna tycka det, det är helt OK för det ska finnas plats också för dina sk åsikter om detta. Tagga ner, hala din gnällflagga och ta en kopp kaffe, mao; ge dig! Du svär, är det kanske för att argumenten tryter... Fortsätt hacka och gå på men kom ihåg följande; jag bryr mig inte! Senast ändrad av Seari | 21 maj 2012 | 17:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 21 Maj , 2012 Seari, Här har du väl ett klockrent lead till någon som kanske behöver hyra din båt? Har det inte gått lite trögt med bokningarna?? Hälsningar, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 Maj , 2012 Trögt är det väl det sista man kan säga om det projektet. Till dags dato har vi fått in 121 förfrågningar men det faller ofta på två saker; att vi kräver nautisk kompetens och att vi kräver deposition. När väl dessa krav är uppfyllda då krockar det med de veckor som vi vill använda båten och då sommarhuset är uthyrt (till Stockholmare). Båda dessa krav för att hyra båten är ju rätt basala krav och något som vem som helst skulle kräva, säkert också du. Hade vi däremot sålt ut våra villkor så kunde vi varit av med båten precis hela sommaren men det är av noll intresse. När det gäller bilden på den stackars båtägaren (som fått sina proppar och roder åt skogen) så är det faktiskt en Storebro men ingen jag känner. Bilden är, precis som vissas åsikter, stulna på nätet. Greetings Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 21 Maj , 2012 Tycker du ska ta dig en funderare över vad MG står för och vad sajten betyder för dig. det börjar att gå överstyr nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser