Soumi_batti 3 Postad 20 Maj , 2012 Som utlovat kommer här ett foto på en inte alltför vinkelrät filterpall. Den är alltså till för att kunna ställa upp vattavskiljar filtret med dess bottenkopp och kran när man ska toppfylla den ca litern bränsle som går i filtret. Mvh Senast ändrad av Soumi_batti | 20 maj 2012 | 09:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Maj , 2012 Fantastisk liten uppfinning, du kan inte sätta ut måtten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 20 Maj , 2012 Javisst, det är 45x22 mm björkstavar. Basen är ca 10 cm bred. Sen går stavarna ut som ett V ca 12 cm. Ca 6 cm glipa ytterst och ca 3 cm och ökande där avtappningskranen ska sitta. Undertillhar jag två tvärgående stavar varav den yttre är ursågad ca 2 cm. Och med ett stämjärn slog jag bort mittbiten. Ytterst understill gjorde jag förlängningar utåt några cm, då jag märkte att den tenderade att ha tyngdpunkten farligt nära kanten av den yttre tvärlagda staven. Inte så bra om 1 liter bränsle skulle tippa ut. Men med dessa förlängningar stod den bergstabilt. Totalt ca 1 meter stav och ett tiotal 35mm trallskruv. Sen kan man säkert uppnå samma effekt med två brädor brevid varandra, men då missar man ju möjligheten att få snickra ihop ett eget filterställ! Senast ändrad av Soumi_batti | 20 maj 2012 | 22:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 21 Maj , 2012 Men varför? Är det inte att krångla till det lite? Varför inte använda handpumpen på motorn? Senast ändrad av Rollen | 21 maj 2012 | 18:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 21 Maj , 2012 Fungerar inte på ett tomt filter. Det var det första jag provade. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 21 Maj , 2012 Så här ser det ut, rymmer ca 1 liter bränsle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser