Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
Soumi_batti

Filterpall

Rekommendera Poster

Som utlovat kommer här ett foto på en inte alltför vinkelrät filterpall.cool Den är alltså till för att kunna ställa upp vattavskiljar filtret med dess bottenkopp och kran när man ska toppfylla den ca litern bränsle som går i filtret.

Mvh

Senast ändrad av Soumi_batti | 20 maj 2012 | 09:34

post-10021949-1394237074,1221_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Javisst, det är 45x22 mm björkstavar. Basen är ca 10 cm bred. Sen går stavarna ut som ett V ca 12 cm. Ca 6 cm glipa ytterst och ca 3 cm och ökande där avtappningskranen ska sitta.

Undertillhar jag två tvärgående stavar varav den yttre är ursågad ca 2 cm. Och med ett stämjärn slog jag bort mittbiten. Ytterst understill gjorde jag förlängningar utåt några cm, då jag märkte att den tenderade att ha tyngdpunkten farligt nära kanten av den yttre tvärlagda staven. Inte så bra om 1 liter bränsle skulle tippa ut. Men med dessa förlängningar stod den bergstabilt.

Totalt ca 1 meter stav och ett tiotal 35mm trallskruv.

Sen kan man säkert uppnå samma effekt med två brädor brevid varandra, men då missar man ju möjligheten att få snickra ihop ett eget filterställ!laugh

Senast ändrad av Soumi_batti | 20 maj 2012 | 22:11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men varför? Är det inte att krångla till det lite? Varför inte använda handpumpen på motorn?

Senast ändrad av Rollen | 21 maj 2012 | 18:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...