Seaflower08 0 Postad 20 Maj , 2012 Har införskaffat en Whale Supersub smart 650. Det står att den har inbyggd nivåvakt, och det verkar ju smart. Men elektriska installationer är inte min grej när det finns fler än två sladdar. Nu finns det tre sladdar en vit en svart och en brun rackare. Vit och svart kopplas till batteriet men den bruna var skall den gå? Tacksam för klara och serriösa svar eller förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Maj , 2012 Om du lägger spänning på den bruna förstår du, den är för att man skall kunna köra pumpen med hjälp av brytare, kopplar du vit och svart=automatik, kopplar du brun och vit över en brytare=inte automatik. Hoppas du blev klokare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunnsviken 295 Postad 20 Maj , 2012 Jag kopplade precis in en sådan här själv men en 1100 (beställd via USA, kostar hutlösa 1800 kr i Sverige). Du måste inte koppla in alla tre sladdarna, det räcker med två. Svart är minus, sen kopplar du antingen vit eller brun till strömbrytaren (eller plus på batteriet om du inte har någon brytare). Vit är override, alltså manuell, brun är automatläge. Har du tre lägen på din strömbrytare kan du förstås koppla alla tre sladdarna, själv nöjde jag mig med två. Allt beskrivs i schemat längst ner till höger på sidan 4 i manualen: http://www.whalepumps.com/marine/siteFiles/resources/docs/resource-library/supersub_smart_installation_instructions.pdf OBS! När du ska testa autoläget så funkar det inte, som manualen påstår, att vinka med handen ovanför. Du måste helt enkelt hälla ner vatten så att pumpen dränks, då kickar den igång efter några sekunder. Grattis till ett bra köp, tycker den här pumpen verkar riktigt kompetent utan flottörer och grejer som beckar ihop! Edit: ledsen att radbrytningar och länkar inte funkar, Maringuidens editor stöder inte iPad så bra. Senast ändrad av Brunnsviken | 20 maj 2012 | 10:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser