christopheri 9 Postad 19 Maj , 2012 Hej är det ngn som har bytt ut sin 110v el i sin importerade båt och råkar ha en 110v 25w med e27 sockel lampa kvar så är jag mkt intreserad av den Min sitter i taket i ruffen på en sea ray 260 SD, men den är tyvärr trasig och skulle vilja ha en hel Skicka mig gärna ett PM om du har en som du vill bli av med eller om du vet vart jag kan få tag på en. Helst i Gbg området Mvh Christopher Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jstck 0 Postad 19 Maj , 2012 En 100W 220V-lampa borde ju lysa med nånstans i närheten av 25W om man bara ger den halva spänningen (effekt = spänning^2 / resistans). Om man antar att lampan har nästan samma resistans fastän den inte är lika varm, vilket är lite av en chansning. Testa vetja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 19 Maj , 2012 Kjelle&co har sålt sådan, samt vissa elfirmor tar hem på besällning. De finns på marknaden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 19 Maj , 2012 Köp en lågenergilampa på 5watt , dom lyser ända ner till ca100volt ! Man kan faktiskt prova å dimmra en sån, så ser man att den lyser samma styrka till spänningen är för låg och slocknar . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 19 Maj , 2012 kanon, det skall jag testa i morgon har till och med 2 sånna liggandes hemma Senast ändrad av christopheri | 19 maj 2012 | 22:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser