Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Nizze_manpower

Information om Finnsport 400

Rekommendera Poster

Hej! Det närmaste jag kunde skaka fram på 4 minuter var om Finnsport 500. WWW-adressen är: http://begmarknad.batnet.se/sok/adv.allt.php (Motorbåtar) Ti, 21. September 2004 Finnsport - Finnsport 500 - 1980 Yamaha 75 hk Origin, 1992 Lås och kätting Obromsad vagn Ekolod CD stereo, 6st högtalare Kapell Länspump 2st cigg-uttag Lanternor Rolig sportbåt som säljs till höstpris. Köpt i våras för 60.000 Motorn är i toppskick, se bilder. Båten ligger i v Pris 45 000 kr (inkl. ev. moms) Hoppas att någon annan kan ge dig lite mer info. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antar att du syftar på Finnsport 420. Det var en drömbåt när man var grabb i början på 80-talet. Storebror hette ju Finnsport 500 och var ju ytterligare ett snäpp coolare. Finnsport 420 fanns ju då liksom 500.an oftast i rött eller gult utförande. 420 hade oftast motorer på ca 40 - 50 hk, medan 500.an hade 70-90 hk. Bägge hade fördäck med vindruta, 420 naturligtvis kortare och med trubbigare nos, medan 500.an är ganska spjutig fram. Bägge har 2 stolar aktersoffa. 420 är en liten båt. Är man vuxen bör man satsa på 500.an. 50 hk på 420 är inte alltid så kul. Men en 420 bör man kunna skaka loss för ca 30 000 kr med motor. Ett alternativ till denna båt (om man är ute efter denna lilla storlek) är Terhi 400 BS som fanns samtidigt och är i ett liknande utförande. Detta är tonårsbåtar och inget för vuxna. Ha d gott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte riktigt vad jag syftade på. Köpte mig en båt för två år sedan. och nu har jag försökt få reda på vad det är för modell å fabrikat. Hörde av en kille att det kan vara en Finnsport 400 ifrån 60-70 talet. Kan de stämma tror du??? Ha de gött

post-4674-1394234325,2411_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du, vette sjutton......det har jag däremot ingen aning om. Jag vet inte om Finnsport fanns så tidigt, men ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej okej... kan du få ut nått av bilderna kanske??? Ser du några likheter med dom båtarna som ni körde som grabb??? Have a Nice Day :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...