Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Shellymaria

Båtskroten i Stockholm

Rekommendera Poster

Är det någon mer som fått samma bemötande som jag hos Båtskroten på Skeppsholmen/Muskö som jag?

Fick svar efter ca 3 mail och 5 telefonsamtal att jag kunde köpa en självslående fock som jag inte hunnit ta av min grundstötta båt innan försäkringsbolaget hämtade den. Priset skulle bli 1000:- När min svärfar kommer till Skeppsholmen och butiken så kostar den 1500:-. Det var fler som ville köpa den och den kostar ju 8000:- ny var förklaringen jag fick. När jag talade om att Killen hade sagt att den kostade 1000:- fick jag till svar vi kan lösa problemet genom att du inte köper den.

Sagt och gjort jag köpte inte den och tyckte att de kunde köra upp den i näsan. Ja jag vet det var inte vuxet men jag vart så arg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De verkar ha lite problem med kommunikationen mellan själva skroten och butiken...eller de verkar ha problem med kommunikationen generellt. Jag har mailat dem vid några tillfällen och aldrig fått svar. Ändå säger de alltid i butiken att man ska maila om man har några frågor eller efterlysningar.

Jag tycker att det är otroligt tråkigt att tjejerna inte kan få ordning på IT-delen av sin verksamhet. Det skulle gynna alla, de själva och alla som söker efter gamla grejer om hemsidorna fungerade, om de hade ett lättanvänt register och ifall de följde upp mailförfrågningar.

De skyller på att de inte har tid och det får man ju ha förståelse för, de är ju inte så många, har ingen webkompetens inom företaget och har väldigt mycket jobb framför sig med att reda ut röran i butiken, men att prioritera att underlätta för kunderna vore ju att önska. Tjejerna driver ju också frågan om ett skrotningssystem likt det som finns för bilar och det kan inte vara lätt. 

Jag har bara positiva erfarenheter av dem från när jag varit i butiken dock. De har alltid varit glada och trevliga och det har inte varit något problem att förhandla lite om priset. Kanske hade de en dålig dag när du var där?

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte ta ställning för eller emot någon av parterna särskilt inte när vi bara fått ta del av den ena partens version.Jag har tidigare arbetat med försäljning och vet att kunden inte alltid har rätt, skithögar finns i båda leden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ibland handlar det om att leta efter diverse orginaldelar till sin gamla båt och då är det perfekt att det finns verksamheter som sysslar med återvinning. Butiken på Skeppsholmen skall ha stort beröm för bra bemötande och god service. Däremot har det varit knapert när det gäller deras rutiner på att få ett svar på skickade mail och brev. Kanske en utvecklingspotential att ta tag i?

Hälsningar az0932

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst jonten

ja, tänk vad pengar kan ställa till det........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hei

Jag har ochså hälsat på brudarna på skeppsholmen.Trevliga men upptagna var domwinkSka man ha något bör man  vara på plats och handla.Nätet är inte riktigt deras grei fast dom försöker att tror det..  Jag har en B31 till salu om nån är intresseradsmiley

post-5456-1394237096,2091_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ni har helt rätt alla ni som tycker vi är usla på datorn........vi försöker hinna med alla mail och förfrågningar men lyckas inte. Målet är att ha en hemsida med fler bilder och mer information om de båtar vi har inne för närvarande.

Ni skall veta att vi uppskattar  alla våra kunder och älskar vårat jobb, vi jobbar ständigt på att bli bättre med kommunikationen.........se själva......vi har ju hittat hit!

.... men man kan inte tillfredställa alla tydligen!

Alla har rätt till sin uppfattning så det är helt ok att kvinnan är arg...däremot missförstod  vi henne i vilket hål vi skulle stoppa upp focken i..........inte var det näsan ivariefall........men men, gjort är gjort : )

Välkomna in till oss på Skeppsholmen och på vår nya butik med café ute på nya Djurgårdsvarvet!

Maria, Josefin och Ullis

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns hemsida nu? Letar eftere en grej :-)

 

Ahhh 10 sekunder sök så var den saken klar. Svar jo det finns.

 



Senast ändrad av sunerotting | 30 maj 2012 | 17:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej tjejer!

Jag gillar er idé med båtskroten och försäljning av begagnade båtgrejjer, har själv en nästan ny båt och har inte behövt er service, men som sagt jag gillar er företagsidé och hoppas och tror att er verksamhet har en framtid. De tillverkades mycket båtar under hela 70 talet som nu behöver renoveras eller återvinnas.Lycka till med er verksamhet!

Mvh Optimisten

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla för dom fina orden!

Vi tror ju på att återvinning i alla led kan så småningom rädda vårt vackra innanhav för våra barn.

Vi vill att de liksom vi skall få dyka bland blåstång, meta abborre från solvarm brygga, gå med nakenfötter på stenar och akta sig för ruvande fågel..........

Bada i sommarregn med saltvattentvål.åka ut med båten med matsäck och Kalle Ankatidning...

Det här är vårt sätt!

Ullis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att det är lättare att hitta sin eftersökta grej i verkligheten än på webben.

Hur beskriver och katalogiserar man himpavimpa med läderflärp. Ska den höra till himpagrejerna, vimpaprylarna, lädersakerna eller flärpavdelningen. Egentligen i alla och det blir nästan omöjligt att lägga i rätt hög. Ändå en bra bit på vägen med en hög. 

Det är nog så gott man kan göra det, dvs en hög som får beskådas. Bäst på plats men inte omöjligt med nätets möjligheter. En massa youtubefilmer kanske. Sånt tar tid och det mesta måste väl ägnas åt skrotningen kan jag tänka.

Bra jobbat med båtskroten tycker jag hur somhelst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha ha.du har verkligen förstått!

Jag söker upp dig när det är dags för inventeringen : )

....då behöver vi stöd!

Ullis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur beskriver och katalogiserar man himpavimpa med läderflärp. Ska den höra till himpagrejerna, vimpaprylarna, lädersakerna eller flärpavdelningen.

 

Fullständigt magnifikt! Tack för dagens skratt! laugh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur många båtar får ni in på skroten i snitt? Jag brukar gå in på hemsidan lite då och då av nyfikenhet men jag tycker inte att det verkar vara så många båtar ni tar er igenom...fast det kanske bara verkar så för ni inte hinner lägga upp dem på sidan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

Så mycket stöd kanske jag inte är, bräcklig o klen men tills ni fått upp en liten hög kan ni nog stödja nåra lättare reservdelar mot mig. Sen går det väl att stödja dem mot varann enklare.

Kan ta på mig de där särskilda strumporna som är bra mot cirkulationen i fötterna. Det måste underlätta.

Jag stöder er fullständigt i ert jobb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi får in båtar hela tiden men precis som du misstänkte är vi dåliga på att lägga ut dem........jag skall se vad jag kan göra nu i helgen ..kanske jag hinner fota dem då!

Ullis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter toppen! Ju fler bilder ni får ut på båtarna som kommer in desto större chans är det ju att potentiella kunder ser saker på dem som de kan ha användning för. 

Det kan ju vara så att något som ni bedömer som skräp och slänger kan vara precis det som någon letar efter. Den enes skrot, den andres skatt!

Jag är övertygad om att om ni får till en bra rutin att lägga upp fina och utförliga bilder på alla båtar ni får in så kommer ryktet spridas snabbt bland oss som vårdar lite äldre båtar och vi kommer regelbundet besöka sidan i jakt på grejer!

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

först pajkastning, sen när det visar sig att tjej/tjejerna faktiskt är reggade här och skriver så ändrades helt plötsligt tonen till nån variant av rövslickeri.. ni är ju fan patetiska, Åhh, en tjej som skriver .. suck

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen läst den här tråden, xdajoni?

Var finns pajkastningen och rövslickeriet? TS, Shellymaria, skriver om en negativ erfarenhet och har inte skrivit mer i tråden. Vi andra applåderar skroten även om det skrivs en del om utvecklingspotentialen för deras verksamhet...

Du kanske bara vaknat lite på fel sida idag xdajoni...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Shellymaria:
Ditt ärende har väl av försäkringsbolaget hanterats s.a.s. enligt praxis?
Är själv okunnig, men antar att de på nåt vis drar av det restvärde de lägger vantarna på vid regleringen?
(Rent lagligt har du väl därmed redan fått nån sorts iofs ynklig tariff-ersättning för focken, och om du i efterhand dessutom begär billigare pris vid återköp så blir det väl lite kaka på kaka??)
Kan ju fatta att du är arg och besviken, särskilt som du blev överraskad av bolagets snabbhet att lägga rabarber på resterna. Kanske gick det inte riktigt rätt till där?
Möjligen kan någon lagkunnig utreda vad som gäller, kanske borde bolaget ha få ditt uttryckliga tillstånd innan äganderätten till restvärdet skiftade ägare??

Ullbert:
Har alltså svårt att se nåt annat än att ni i vanlig ordning bör försöka sälja focken till bästa pris? Blir iofs nyfiken; äger ni grejerna eller säljer ni dem bara åt försäkringsbolaget för nån ersättning?
Håller f.ö. med forgus, hyfsat uppdaterade och inzoomningsbara foton på utspritt skrot är kort sagt litet kul. Man försöker gissa vad de olika grejerna kan va för nåt, och kanske hittar man ett fynd för egen del? :)



Senast ändrad av Thomas-1 | 03 juni 2012 | 16:00

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thomas-1:

Som jag uppfattade TS inlägg så blev hon väl mest uppretad för att hon fått ett pris på telefon som sedan inte visade sig gälla. Ett sådant bemötande är gravt oprofessionellt och jag förstår till fullo att TS känner sig lurad.

Säger man ett pris så håller man det sedan, annars får man klappa igen kakhålet och tiga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår också varför hon var upprörd...hon upplevde att hon fick dåligt bemötande.Hon hade dock inte fått ett pris innan. Hon hade fått en uppfattning om ett pris men vi skulle återkomma efter demonteringen.

Vi är dessutom aldrig omöjliga när det gäller att diskutera priset men då måste man hålla god ton. Man kan inte be oss penetrera våra håligheter med skrot!

Någon skrotning i helgen blev dock inte av........vi satt fast på olika öar i 18 sekundmeter och hällregn!

Nu är jag tillbaka i butiken och skall öppna för dagen!

Ullis

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hon har precis som du säger redan fått sitt av försäkringsbolaget.

Det står då att båten skall lämnas i det skick vi gjort offerten på.man kan helt enkelt inte passa på att skruva bort saker man kommer på att man vill ha i efterhand.

Focken kostar mellan 7500 -8000 kr ny och vi har nu sålt den till en nöjd kund för 1500 kr.

Vänliga hälsningar

Ullis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...