Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
ante76

svårstartad evinrude 90 hk -88

Rekommendera Poster

Hej!skulle dra igång min snurra inför Sjösättning med nytt batteri.men den snurrar bara utan att hoppa igång det minsta.tändstift är kollade med bra gnista och soppa kommer bra.misstänker att den surnat till ordentligt efter vintern.hur råder man bot på detta problem??tacksam för tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad gjorde du för service på bränslesystemet i höstas?

Om ingen,

1. Töm/byt ev. vattenavskilljande filter.
2. Dränera flottörhusen, kolla om det kommer vatten, ser ut som pärlor i bensinen. Med flottörhusen dränerade, spola igenom lite med handblåsan. Prova igen.

3. Spruta in bensin, helst oljeblandad i förgasarhalsarna. Startar den då så kolla chokespjäll/primer. Jag tror det är primer på denna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej jag gjorde ingen direkt service på förgasarsystemet mer än att jag bytte bränsle filter.men jag var och provstarta den idag,bytte en kabel till tändstiftet den snurra fortfarande först sen börja den hoppa litegrann men gick inte igång.spraya då med startgas och den gick igång ganska omgående.prova att stänga av och starta igen och den starta på en gång.så de verkar funka;)men jag bytte resterande kablar till tändhattarna som såg lite slitna ut!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm ... men gjorde du enligt guestssons utmärkta förslag ovan, att startgas behövs antyder ju motsatsen??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...