Forsberg78 1 Postad 15 Maj , 2012 Hej Alla Skall montera sjövattensystem till pentryt för att spara på färskvattnet. Jag skall köpa en fotpump (dubbelverkande) http://www.seasea.se/Vatten/Pumpar/Pentrypumpar/PENTRYPUMP-FOTPUMP från någon av butikerna som säljer en sådan, har inte bestämt mig ännu. Frågan är vilken dimension på skrovgenomföringen som krävs för denna typ av pump, dom ligger på runt 13 L/min. Går det bra med 3/8 eller måsta man upp till 1/2? En efterfråga till på det äer det nödvändigt med en genoföring med sil? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forsberg78 1 Postad 19 Maj , 2012 Hej igen! Ingen som har någon erfarenhet av detta projekt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 19 Maj , 2012 Tja...projekt och projekt.... Min erfarenhet är att hålen är alltid för små. När barnen var små älskade de att stoppa ekollon i alla genomföringar. Ta till i storlek. Särskilt för självlänsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Maj , 2012 Det måste ju räcka med 3/8. Motsvarande slangnippel är ju avsedd för 12 mm slang och det måste ju räcka. Nån bordgenomföring med sil, skulle i varje fall inte jag monterat. De är ju avsedda för kylvattenintaget till motorn. Senast ändrad av toaen | 19 maj 2012 | 13:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser